مدیرکل صدا و سیما مرکز استان گفت:

برگزاری جلسه مدیرکل صدا وسیما استان با معاون سوادآموزی آموزش وپرورش

این جلسه با حضور مدیرکل صدا و سیما و معاون سوادآموزی اداره کل و مسئول تبلیغ و ترویج سوادآموزی با هدف بررسی تفاهم نامه مشترک صداوسیما و نهضت سوادآموزی در دفتر مدیرکل صداو سیما برگزار شد.

کد مطلب: ۴۳۶۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان ،این جلسه با حضور مدیرکل صدا و سیما و معاون سوادآموزی اداره کل و مسئول تبلیغ و ترویج سوادآموزی با هدف بررسی تفاهم نامه مشترک صداوسیما و نهضت سوادآموزی در دفتر مدیرکل صداو سیما برگزار شد.

مدیرکل صدا و سیما مرکز استان گفت:با توجه به تفاهم نامه مشترک صدا وسیما و سازمان نهضت سوادآموزی که با موضوع قرار گرفتن سوادآموزی بعنوان یکی از سیاست های ثابت در دستور کار صدا وسیمای استان در راستای همکاری و مشارکت در تهیه و تولید و پخش برنامه های مرتبط با سوادآموزی در قالب برنامه های ترکیبی ، مستند ، مسابقات،سریال و برنامه های نمایشی می باشد ودر سال جاری با تهیه سریال سه قسمتی با تایم90 دقیقه با نام اینجا چراغی روشن است ؛که قرارداد آن منعقد گردیده و علاوه برطرح های فیلم مستند الگوهای سوادآموزی و فیلم داستانی مثل حال گل به معاونت سوادآموزی ارسال شده است.

مدیرکل صداو سیما در ادامه افزود: در راستای تحقق مفاد این تفاهم نامه به مناسبت هفته سوادآموزی( هفتم دی ماه) با همکاری معاونت سوادآموزی برنامه های ویژه ای به مناسبت این ایام از جمله پوشش خبری همایش ها و برنامه های سوادآموزی استانی و شهرستانی براساس جدول روز شمار این هفته ، گفتگو ویژه سواد آموزی در شبکه استانی و پاسخ به سوالات توسط معاون سوادآموزی انجام خواهد شد.

عبدالحکیم فیروزی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گفت: براساس تفاهم نامه همکاری مشترک این دودستگاه در ماده ششم در محورهای تولید ، تهیه و پخش برنامه ها به نیاز های مخاطبین جامعه هدف توجه شده ودر ساخت مجموعه های تلویزیونی و رادیویی به ضرورت و جایگاه سوادآموزی از نگاه امام (ره) و رهبر انقلاب و نقش و تاثیر سواد در رشد و شکوفایی، تحکیم خانواده، در توسعه پایدار و با هنجار های اجتماعی و همچنین حساس سازی مسئولین و آحاد جامعه نسبت به پیامدهای بی سوادی لحاظ گردد.

معاون سوادآموزی اظهار کرد: در سال جاری بر اساس حجم ابلاغی از طرف سازمان نهضت سوادآموزی، در جذب سوادآموزان در سه دوره آموزشی جمعا 13 هزار نفر برای استان در نظر گرفته شده به حول و قوه الهی توانستیم در دوره سوادآموزی 90 درصدحجم ابلاغی را تحت پوشش قرار داده و در دوره انتقال و تحکیم 100 درصد جذب و در کلاس ها شرکت نمودند. و بر این اساس در سال جاری تاکنون در جذب سوادآموزان ،استان گلستان رتبه سوم کشوری را کسب نموده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار