مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

زنان آسیب دیده اجتماعی امنیت اجتماعی را به خطر می اندازند

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: زنان و دختران بی خانمان و آسیب دیده اجتماعی سلامت عمومی و امنیت اجتماعی را به خطر می اندازند و مانند میکروبی قوی در هنجارشکنی اجتماعی و تعمیق معضلات سلامت و امنیت عمل می کنند.

کد مطلب: ۴۳۴۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، بهروز رفیعی در جلسه کارگروه زنان و خانواده استانداری مرکزی، افزود: در تحقیقات انجام شده 93 درصد زنان آسیب دیده اجتماعی و بی خانمان شهرستان اراک مطلقه هستند و این چرخه با اثرگذاری خود، در از هم پاشیدگی امنیت و آسایش سایر خانواده ها تشدید می شود.

وی ادامه داد: سرنوشت بیشتر این زنان به کارگران جنسی می رسد که مخزنی از بیماری ها هستند و سلامت خود و جامعه را به خطر می اندازند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: در طرح خانه های امن شناسایی، حمایت، مداخله و ارتقای توانمندسازی و اشتغال این زنان همزمان با همراهی دستگاه های اجرایی دیده شده و فرآیند قرنطینه ورود تا خروج از خانه با خودکفایی برای آنان در نظر گرفته شده است.

رفیعی بیان کرد: در این طرح خدمات بهداشتی، روانشناختی، حقوقی، آموزش و اشتغال و مددکاری اجتماعی پررنگ دیده شده و امیدواریم با اجرایی شدن آن الگوی موفقی برای ارائه به کشور در مدیریت و ساماندهی زنان بی خانمان، آسیب دیده و در معرض آسیب ایجاد شود.

وی ابراز داشت: شبکه های اجتماعی و سمن ها فرصتی برای به بارنشستن و موفقیت این طرح هستند و باید نقش آن ها پررنگ دیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار