معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی:

ساماندهی زنان آسیب دیده موضوع مهم در حوزه سلامت اجتماعی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ساماندهی و مدیریت زنان آسیب دیده و در معرض آسیب از موضوعات مهم در حوزه سلامت اجتماعی است که نباید از آن غافل شد.

کد مطلب: ۴۳۴۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، شکراله حسن بیگی در جلسه کارگروه زنان و خانواده استانداری مرکزی، افزود: اگر چه امکاناتی برای حمایت و خدمات رسانی به زنان آسیب دیده در برخی از دستگاه ها وجود دارد، اما کافی نیست و باید نگاه بخشی و جزیره ای با تجمیع امکانات و همچنین زنجیره ای از برنامه های هدفمند از پیشگیری تا توانمندسازی برای این قشر دنبال شود.

وی با بیان اینکه رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما، آموزش و پرورش و دانشگاه ها رسالت سنگینی را در چتر فرهنگی مؤثر برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به خصوص در ارتباط با زنان بر عهده دارند، ادامه داد: وجود 123 هزار دانشجو که 55 هزار نفر آنان در شهرستان اراک تحصیل می کنند، مراقبت های ویژه فرهنگی و اجتماعی را می طلبد تا از گسترش دامنه آسیب های اجتماعی پیشگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: طرح ایجاد خانه امن برای زنان بی خانمان و آسیب دیده اجتماعی به تصویب رسیده و این قشر در اراک صاحب خانه امن می شوند.

حسن بیگی بیان کرد: زنان آسیب دیده، بی خانمان و در معرض آسیب، دامنه وسیعی از مشکلات اجتماعی در حوزه سلامت و تهدید امنیت فردی و خانواده ها را به دنبال دارند و ایجاد خانه امن راهکاری برای جبران غفلت ها در مدیریت اصولی این طیف های نیازمند کمک است.

وی ابراز داشت: با تصویب کلیات ایجاد خانه امن در اراک، فرمانداری این شهرستان مسئولیت راهبری مسائل تخصصی و فنی آن را از طریق کمیته ویژه ای برعهده خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: طرح ایجاد خانه امن دختران و زنان آسیب دیده و بی خانمان از راهکارهای مهم در حوزه مدیریت اجتماعی است که باید به آن به عنوان فرصت و سرمایه نگریست و با استفاده از توان بین بخشی دستگاه های اجرایی، سمن ها و خیران، بستر بازگشت این قشر را به زندگی سالم فراهم کرد.

حسن بیگی گفت: وفاق بین دستگاهی در موفقیت رسالت های خانه امن نقش کلیدی دارد و نباید تنها انتظار داشت که بهزیستی با اعتبارات محدود و شرح وظایف سنگین به تنهایی از عهده آن بر بیاید، بلکه باید از ظرفیت سمن ها و دستگاه های متولی در این بخش نهایت بهره را برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار