بخش دانشگاهی نسبت به مسائل زیست‌محیطی حساس‌تر باشد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان گفت: از بخش دانشگاهی توقع می‌رود نسبت به مسائل زیست‌محیطی کشور حساسیت بیشتری بروز دهد.

کد مطلب: ۴۳۴۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش پانا از استان همدان، محمدرضا محمدی، سه‌شنبه 17 آذر در همایش دانشگاه سبز در دانشگاه بوعلی سینا، اظهار کرد: پیشینه تاریخ تمدن ایرانی در بحث‌های محیط‌زیستی پیشتاز است که جزو افتخارات ما به‌شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه کشور ایران در عرصه محیط‌زیست جلوتر از دنیا حرکت کرده است، عنوان کرد: در مبانی دینی و قرآن کریم خداوند انسان را مامور و مکلف به عمران و آبادانی در زمین قرار داده است.
وی تصریح کرد: در آموزه‌های فرهنگی محیط‌زیست جایگاه ویژه‌ای دارد اما فاقد خروجی‌های ملموسی هستیم.
وی با بیان اینکه کشور ایران از یک سوم متوسط بارندگی دنیا برخوردار است، عنوان کرد: کشور ایران نسبت به متوسط دنیا سه برابر تبخیر دارد که وجود این مسائل الزامات و تکالیف را برای همه اقشار ایجاب می‌کند.
محمدی وجود فرسایش 10 برابری خاک در ایران و استفاده 25 برابری آب استحمام از مشکلات محیط‌زیستی در کشور دانست و افزود: در حال حاضر شاهد آگاهی عمومی درخصوص محیط‌زیست کشور هستیم که متاسفانه گران تمام شده است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان خاطرنشان کرد: 85 درصد از منابع آبی قابل استحصال به پایان رسیده و تازه متوجه شده‌ایم آب چقدر مهم است.
وی با بیان اینکه امروزه مردم کوچه و بازار اطلاعاتی در زمینه معضلات محیط‌زیست پیدا کرده‌اند، تاکید کرد: امروز تکلیف بزرگی بر دوش آحاد مردم قرار گرفته تا با خیزش عمومی اسباب کنترل این مشکل بزرگ فراهم شود.
محمدی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های محیط‌زیست توسط مقام معظم رهبری، بیان کرد: ایلاغ این سیاست‌ها و تاکید مقام معظم رهبری در خصوص حفظ محیط‌زیست توانسته پشتوانه‌‌ای برای فعالان محیط‌زیستی ایجاد کند و به مثابه نقشه راهی برای همکاری بخش‌های حاکمیتی است.
وی با تاکید بر اینکه همه باید به سهم خود به مسائل زیست‌محیطی کمک کنند، افزود: هنر این است که عرصه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد و NGO را فراهم کنیم.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان گفت: در دولت تدبیر و امید تعداد سمن‌های فعال در حوزه محیط‌زیست نسبت به گذشته 6 برابر شده است اما موفقیت اصلی و عملی زمانی خواهد بود که این سمن‌ها در عمل فعال شوند.
محمدی خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت‌های موجود استان برای مشارکت در حفظ محیط‌زیست و جرم‌انگاری تخریب محیط‌زیست از مسائل مهم در اداره‌کل محیط‌زیست استان همدان است به‌طوریکه برخوردهای قضایی بی‌سابقه‌ای مبتنی بر مقررات محیط‌زیست در استان همدان صورت گرفته است.
همایش دانشگاه سبز با حضور رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، مدیرکل محیط‌زیست استان همدان و اساتید دانشگاه به همت کانون محیط‌زیست دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار