ایران در کجای فهرست جهانی سرعت اینترنت سال 2015 قرار دارد؟

خبرگزاری پانا: ایران از رتبه ۹۱ سرعت اینترنت در جدول جهانی در سال ۲۰۱۰ به رتبه ۹۹ در سال ۲۰۱۵ رسید.

کد مطلب: ۴۳۲۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اتحادیه جهانی ارتباطات طی گزارش اخیر خود اسامی کشورهای پیشگام در حوزه سرعت اینترنت را منتشر کرده است. بر این اساس، کره جنوبی در صدر این فهرست قرار دارد، جایگاهی که تا پیش از این در اختیار کشور دانمارک بود.

دانمارک اکنون در مقام دوم قرار دارد. پس از کره جنوبی و دانمارک، به ترتیب کشورهای ایسلند، بریتانیا و سوئد قرار دارند. این در حالی است که بریتانیا تا چند سال پیش در جایگاه دهم قرار داشت.
استرالیا در جایگاه سیزدهم قرار دارد، که هنوز هم از ایالات متحده جلوتر است. آمریکا امسال موفق شده جایگاه پانزدهم را به خود اختصاص دهد. آلمان نیز با کسب رتبه چهاردهم در میان این دو کشور قرار دارد.
این لیست همچنین اسامی کشورهای با بدترین وضعیت اینترنت را نیز مشخص کرده است. کشور آفریقایی چاد کندترین اتصال اینترنت را دارد و پس از آن، کشورهای مالاوی، ماداگاسکار، اتیوپی و اریتره دارای کم سرعت ترین اینترنت در دنیا هستند.
ایران نیز موفق شده در این لیست در جایگاه نود و یکم و پایین تر از کشورهایی همچون سورینام، سیشل، پاناما و مغولستان قرار بگیرد.
این گزارش هر ساله گزارشی از وضعیت کلی توسعه ICT جهان را براساس شاخص هایی همچون سرعت اینترنت، تعداد کاربران آن و میزان نفوذ اینترنت در هر کشور ارائه می کند. در همه این ارزیابی ها کشور کره جنوبی موفق شده بالاترین رتبه، یعنی 8.93 از 10 را به خود اختصاص دهد. دسترسی به اینترنت تقریبأ در هر جایی از این کشور فراهم است. این گزارش همچنین نشان می دهد که وضعیت ICT جهانی رو به رشد است.




منبع: شهرخبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار