اداره کل هواشناسی پیش بینی کرد؛

افت 15 درجه ای دما در آذربایجان شرقی/احتمال یخ زدگی محصولات کشاورزی

کاهش 10 - 15 دما در نیمه شمالی کشور از جمعه تا یکشنبه، احتمال یخ زدگی و آسیب دیدن محصولات کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.

کد مطلب: ۴۳۱۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگاز پانا از آذربایجان شرقی، محمد اشجعی معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد جوی ناپایدار طی سه رو آینده است که فعالیت سامانه بارشی موجب افزایش ابر، وزش باد در برخی نواحی بارش باران و برف و گاهی غبار یا مه است که تا اوایل هفته آینده تدوام خواهد داشت.
وی افزود: شدت فعالیت سامانه بارشی در روزهای پنج‌شنبه 12 و جمعه 13 آذر بیشتر بوده و به سبب شدت بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شد مسیل‌ها می‌شود.
اشجعی اضافه کرد: این سامانه بارشی که با کاهش دما همراه خواهد بود بارش برف وزش باد (کولاک برف)، پدیده مه و یخبندان اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی استان پیش‌بینی می‌شود.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: کاهش محسوس و قابل ملاحظه‌ای دما ( 15- 10 درجه سانتی‌گراد) تا اواسط هفته اینده تداوم خواهد داشت.
وی توصیه کرد تمهیدات لازم برای جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی در این رابطه به عمل آید.
مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به تسریع در برداشت محصول چغندر قند و پوشاندن چغندر های دپو شده افزود: محتویات داخل سم پاش ها تخلیه شود و در شمال و شمال غرب کشور نسبت به ترمیم نایلون ها و شیشه های سالن های تولید گلخانه ها و تهویه و تنظیم دما و رطوبت سالن های پرورش قارچ و انبارها اقدام گردد.
وی با توجه به وضعیت جوی پیش بینی شده به فعالان عرصه کشاورزی توصیه نمود: از انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی در روزهای پنج شنبه تا جمعه به دلیل بارش و وزش باد خودداری نمایند، کندوهای زنبور عسل به مناطق زمستان گذران انتقال داده شود، از سیستم های آبیاری تحت فشار مراقبت شده و گلخانه داران و مرغداری ها نسبت به ذخیره سوخت کافی اقدام نمایند.
این مسئول با توجه به کاهش نسبی دما و وزش باد در اواخر هفته جاری در استان آذربایجان شرقی تاکید نمود: از پنج شنبه تا اوایل هفته آینده از صید ماهی در استخرها و دریا خودداری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار