رئیسی در گفت و گو با پانا:

64 هزار کلاس با بخاری خداحافظی کردند/آغاز استانداردسازی 40 هزار کلاس

رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور با اشاره به آغاز استانداردسازی 40 هزار کلاس درس، گفت: 64 هزار کلاس درس در مناطق محروم و سردسیر با بخاری خداحافظی کردند و سیستم های گرمایشی استاندارد جایگزین آن ها شد.

کد مطلب: ۴۳۰۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد

مرتضی رئیسی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، درباره وضعیت سرمایشی و گرمایشی مدارس کشور، اظهار کرد: موضوع ایمنی مدارس و تلاش برای کاهش مخاطرات در مدارس کشور یکی از دغدغه های اصلی فکری مسئولان آموزش و پرورش بوده است.

وی ادامه داد: طی سنوات گذشته تلاش های بسیار زیادی صورت گرفته و امروز تقریبا سمت و سوی 90 درصد اعتبارات دولتی، کمک های مردمی و خیرین مدرسه ساز به سمت افزایش ایمنی مدارس است که خوشبختانه در این قسمت، آموزش و پرورش دستاوردهای خوبی داشته است.
توجه ویژه دولت و مجلس برای استانداردسازی
رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور افزود: درصد مدارس ایمن کشور از سال 85 تا 93 دو برابر شده و از سال 92 با توجه به فضای واقعی که در کشور ترسیم شده هم دولت و هم مجلس به این باور رسیدند که باید برای موضوع استاندارد کردن سیستم های گرمایشی مدارس تدبیری اندیشیده شود.
وی تصریح کرد: از سال 92 با آمارهای ارائه شده که مبتنی بر کار میدانی بود و در کشور صورت گرفت و اعتبار ویژه ای برای استاندارسازی سیستم های گرمایشی مدارس با اولویت مناطق محروم و روستایی به تصویب رسید.
جایگزینی سیستم های گرمایشی استاندارد
رئیسی اضافه کرد: از سال 92 موضوع کاهش بخاری های نفتی و استاندار کردن کلاس درس کشور به سیستم گرمایشی قابل قبول و با استاندارد بالا در دستور کار قرار گرفت و در سال 92 و 93 حدود 64 هزار کلاس درس در مناطق محروم و سردسیر با بخاری خداحافظی کردند و سیستم های گرمایشی استاندارد جایگزین آن ها شد.
وی خاطرنشان کرد: امسال با اعتباری که تصویب و بخش قابل قبولی از آن تخصیص شد، استانداردسازی 40 هزار کلاس را آغاز کردیم.
رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور اظهار امیدواری کرد با اهتمام دولت، پیگری وزیر آموزش و پرورش و همراهی مجلس بتوانیم طی 2 سال آتی موضوع استاندارد کردن سیستم گرمایشی سراسر کشور را به نقطه قابل قبولی برسانیم و از این دغدغه تاریخی در آموزش و پرورش برای همیشه رهایی پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار