مدیرکل حوزه ی ریاست سازمان هواپیمایی کشوری به پانا خبر داد :
نرخ بلیت هواپیما در ۱۷۰ مسیر پروازی داخلی آزاد اعلام شد
مدیرکل حوزه ی ریاست سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: به موجب این تصمیم نرخ بلیت هواپیما در ۱۷۰ مسیر پروازی داخلی آزاد اعلام شد و ۸۷ مسیر داخلی دیگر كماكان جز مسیرهای حمایتی باقی ماند.
محمد سعید شرفی در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: به منظور بهبود شرایط سفر، افزایش رضایتمندی مسافران ارتقا فضای كسب و كار در حوزه سفرهای هوایی داخلی جمهوری اسلامی ایران و در راستای اجرای بند "ب" ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه كشور و با تصویب شورای عالی هواپیمایی، آزادسازی نرخ بلیت و شبكه پروازی با ابلاغ دستورالعمل سازمان هواپیمایی كشوری به مدیران عامل شركت های هواپیمایی داخلی وارد فاز اجرایی شد.
وی افزود : رئیس سازمان هواپیمایی كشوری، دوشنبه ۹آذرماه دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما شبكه پروازی و مسیرهای حمایتی را به شركتهای هواپیمایی ابلاغ كرد.
مدیرکل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین گفت:در جلسه ای كه دوشنبه نهم آذرماه در سازمان هواپیمایی كشوری به ریاست علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی كشوری و مدیرعامل و معاونان بازرگانی شركت های هواپیمایی داخلی برگزار شد ضرورت ها و الزامات آزادسازی نرخ بلیت و شبكه پروازی در ۱۷۰ مسیر داخلی مورد تاكید قرار گرفت و از شركت ها و انجمن شركت های هواپیمایی خواسته شد ضمن رعایت دقیق مفاد دستورالعمل سازمان هواپیمایی كشوری در این خصوص نظارت لازم بر حسن اجرای این سیاست و برخورد با تخلفات احتمالی را نصب العین قرار دهند.
شرفی بیان کرد: به موجب این تصمیم نرخ بلیت هواپیما در ۱۷۰ مسیر پروازی داخلی آزاد اعلام شد و ۸۷ مسیر داخلی دیگر كماكان جز مسیرهای حمایتی باقی ماند.
وی خاطر نشان کرد:ملاك انتخاب مسیرهایی كه مشمول فرآیند آزادسازی قرار گرفتند رقابت سه شركت هواپیمایی در مسیر پروازی و وجود سایر مدهای حمل ونقل برای جابه جایی مسافران عنوان شد.
شرفی تاکید کرد:در عین حال شركت های هواپیمایی ملزم شدند ضمن پاسخگویی مناسب در خصوص عملیات پروازی، كیفیت خدمات، تاخیرات و رعایت حقوق مسافران نظارت جامع را بر روند فروش بلیت در مسیرهای داخلی را در دستور كار قرار داده و مسئولیت تخلف دفاتر خدمات مسافرت هوایی نیز متوجه شركت های هواپیمایی خواهد بود.
مطابق تكلیف قانونی مندرج در بند ب ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه كشور این اقدام باید یكسال پس از آغاز برنامه اجرایی می شد اما تاكنون بعلل متعددی معطل باقی مانده بود و در سال گذشته سازمان هواپیمایی كشوری در گام نخست اقدام به متنوع نرسازی نرخ بلیت هواپیما كرد و پس از یكسال مطالعه دقیق كارشناسی و دریافت مجوز از شورایعالی هواپیمایی به این تكلیف قانونی خود عمل كرد.
ارسال دیدگاه