سرگروهها در آموزش و کیفیت بخشی درس تربیت بدنی مسئولیت سنگینی دارند

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس گفت: بهترین برنامه ها و غنی ترین محتوای آموزشی نیز بدون وجود مربیانی کارآزموده و با انگیزه به ثمر نخواهد رسید.

کد مطلب: ۴۲۹۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از فارس ، عباس حاجی زاده در کارگاه آموزشی ویژه سرگروههای آموزشی درس تربیت بدنی نواحی، شهرستانها و مناطق سراسر استان فارس گفت:از جمله هدف های ارزشمند که باید سرلوحه ی هدف های تعلیم و تربیت در نظام آموزش و پرورش قرار گیرد نقش معلمان می باشد که در تحقق اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت کلیدی است و تضمین کننده استقلال فردی و اجتماعی دانش آموزان می باشد .

وی افزود: ارتقای توانمندی های معلمان برای مشارکت در برنامه ریزی در سطح مدرسه، توسعه علمی - پژوهشی، تبادل تجارب و دستاوردها در کلیه سطوح، ایجاد فرصت های بازآموزی مستمر علمی و مطالعاتی مهم می باشد.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس گفت: تشکیل سرگروههای آموزشی به عنوان سازمان یادگیرنده، یاددهنده، کارگزار و راهبر آموزش نقش بسیار ارزنده در ایجاد ارتباط موثر میان تجارب افکار و اندیشه های حوزه ی برنامه ریزی و اجرا در ساختار نظام آموزش و پرورش ایفا می کند.

وی در رابطه با نقش ، وظیفه و جایگاه سرگروه آموزشی گفت : سرگروهها در امر آموزش، نظارت و کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی مسئولیت سنگینی بعهده دارند.

حاجی زاده افزود: برنامه ها و غنی ترین محتوای آموزشی نیز بدون وجود نیروهای کارآزموده و با انگیزه به ثمر نخواهد رسید پس می توان با افزایش انگیزه در فرد کارایی وی را افزایش داد تا از اتلاف وقت و هدر رفتن نیروهای بلقوه جلو گیری گردد.

وی افزود :دانستن این نکته مهم است که انگیزه، قلب آموزش و پرورش است و در این مجموعه به وجود معلمان اثربخش و با انگیزه به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش نیاز است تا بتوانند جوانان را در قالب سیستم تعلیم و تربیت پرورش داده و برای آینده ای بهتر مجهز نمایند.

گفتنی است در کارگاه آموزشی ویژه سرگروههای آموزشی نواحی، شهرستانها و مناطق سراسر استان فارس ، بیش از 60 نفر شرکت داشتند که در زمینه طرح درس و روش تدریس درس تربیت بدنی، حقوق ورزشی، دفترکار و فضا و تجهیزات ورزشی آموزش های لازم را فرا گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار