امام جمعه موقت سمنان:

بسیجیان گفتمان رهبری در موضوع نفوذ را برای جامعه روشنگری کنند

امام جمعه موقت سمنان گفت: امروز بسیج و بسیجیان باید گفتمان رهبری در موضوع نفوذ و سایر موضوعات مانند اقتصاد مقاومتی را برای جامعه روشنگری کنند.

کد مطلب: ۴۲۸۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال احمد پناهی، امشب به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج در گردهمایی طلاب و روحانیان بسیجی خواهر و برادر شهرستان شاهرود که به همت بسیج طلاب و روحانیان شهید مطهری شاهرود در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج و تقدیر از برگزاری چنین گردهمایی باشکوهی، به اربعین حسینی و حرکت زائران حسینی اشاره و اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین یکی از حرکت‌های عظیم فرهنگی در جهان اسلام است که بعد از حج، بزرگ‌ترین واقعه جهان اسلام و به‌خصوص تشیع محسوب می‌شود که باید قدر آن را دانست و از این حرکت فرهنگی استفاده کرد .

وی افزود: این حرکت میلیونی با توجه به تهدیدات دشمنان اسلام، نشان‌دهنده عمق عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) و راه و هدف او است .

امام جمعه موقت سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع نفوذ دشمن در کشور و تأکیدات رهبر انقلاب، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بیش از 70 بار در این مدت از کلمه نفوذ استفاده کردند و تأکید فراوانی بر این موضوع دارند .

احمدپناهی خاطر نشان کرد: باید مراقب جریان نفوذ در داخل کشور باشیم؛ چراکه بعد از برجام، دشمن می‌خواهد از این طریق وارد کشور ما شود و تحرکاتی که انجام می‌شود، در سطح روابط بین‌المللی در این خصوص است .

وی با بیان اینکه هوشیاری در موضوع نفوذ بر همگان لازم است، بیان کرد: دشمن امروز جنگ نرم را در دستور کار قرار داده و از راه‌های مختلف می‌خواهد وارد شود و یکی از راه‌ها، ایجاد ارتباط از طریق برجام است تا بتواند از این راه برای نفوذ به داخل استفاده کند .

امام جمعه موقت سمنان تصریح کرد: رهبری در سخنرانی‌های مختلف، جریان نفوذ را مورد تأکید قرار داده‌اند و ما نیز باید این موضوع را مورد کنکاش قرار داده و در جامعه روشنگری کنیم .

احمدپناهی، بسیج و بسیجیان را در این رابطه به دقت و هوشیاری فراخواند و گفت: بسیج و بسیجیان باید گفتمان رهبری در موضوع نفوذ و سایر موضوعات مانند اقتصاد مقاومتی را برای جامعه روشنگری و به بصیرت‌افزایی خود و جامعه تمرکز کنند .

وی روحانیان را که مورد اعتماد و وثوق مردم هستند، به بصیرت‌افزایی در جامعه فراخواند و افزود: طلاب و روحانیان، وظیفه سنگینی در بصیرت‌افزایی دارند و باید با شناخت دشمن و تحرکات آن در گفتمان‌سازی سخنان رهبری که چراغ راه انقلاب اسلامی است، کوشا باشند .

امام جمعه موقت سمنان، برگزاری این جلسات را برای بصیرت‌افزایی مهم برشمرد و عنوان کرد: بسیج و تفکر آن، امروز راهگشای ما در تمام موضوعات و ابعاد مختلف جامعه است و باید تلاش کنیم تفکر بسیجی در جامعه ما نهادینه شود و دشمنان نتوانند بر آن خدشه‌ای وارد کنند .

وی هفته بسیج را فرصت مغتنمی برای برشمردن شاخصه‌های بسیج این شجره طیبه انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: باید شاخصه‌های بسیجی، همچون اخلاص در عمل و ایثار و فداکاری، دشمن‌شناسی و عکس‌العمل به‌هنگام و دقیق و مسئولیت‌پذیری و ولایتمداری را در خود و جامعه، روز به روز تقویت کرد تا بتوان در برابر تهاجم و تهدیدات و نفوذ دشمن ایستاد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار