جشن شیر در مدارس شهرستان آران و بیدگل برگزار شد

در آیینی با حضور مسؤولان شهرستان آران و بیدگل جشن نمادین شیر در مدارس آران و بیدگل برگزار شد.

کد مطلب: ۴۲۷۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آران و بیدگل ،مدیر آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل در مراسم نمادین جشن و توزیع شیر که در مدرسه شهید نوذریان برگزار شد، گفت : با اجرای این طرح بیش از 19 هزار دانش آموز به همراه دبیران موظف حاضر در مدارس از شیر رایگان و بهداشتی برخوردار می شوند.
محمد معدنداراظهار کرد: توزیع شیر رایگان در مدارس می تواند این ماده مغذی را در سبد غذایی خانواده ها جای داده و دانش آموزان را از خوردن تنقلات بی ارزش نظیر ساندویچ، نوشابه های گازدار، سوسیس و کالباس، چیپس و پفک که عرضه آن در مدارس نیز ممنوع می باشد باز دارد.
وی افزود: متأسفانه امروز شاهد بروز برخی از بیماری ها در سطح جامعه می باشیم که علت بروز بسیاری از آنان در نوع تغذیه افراد است و در این میان استفاده از مواد غذایی شور، چرب و شیرین بیشترین علت بروز بیماری هاست.
معدندار تصریح کرد: اگر به مسائل تغذیه ای آینده سازان ایران اسلامی توجه ویژه شده و در سبد غذایی آنها مواد مغذی مانند شیر جای داده شود ، از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری به عمل آمده و جامعه ای سالم را پیش روی خواهیم داشت.
وی با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف شیر در کشور نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا افزود: مصرف شیر بویژه برای سنین دانش آموزی باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار