اجرای طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب در 11 شهرستان مازندران

مدیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران گفت: در 11 شهرستان استان با هدف کمک به محیط زیست، طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب در حال اجراست.

کد مطلب: ۴۲۴۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت آبفاشهری مازندران، نشست هماهنگی شورای سیاستگذاری سومین کنفرانس کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در مدیریت صنعت آب و برق(GIS ) به میزبانی شرکت آبفاشهری مازندران و با حضور مدیران عامل صنعت آب و برق و دکتر روحی عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس گروه و پژوهشی گسترش انرژی شمال در ساری برگزار شد.

در این نشست مدیرعامل شرکت در سخنانی با بیان اینکه آبفاشهری در 53 شهر استان و با دارا بودن 570 هزار مشترک در بخش آب به شهروندان خدمت رسانی می کند، گفت: با تولید بیش از 10 هزار و 500 لیتر در ثانیه ، آب مشترکین این استان تامین می شود.

ذبیح الله ذاکری ، میانگین کشوری استفاده از آبهای سطحی را 47 درصد عنوان و تصریح کرد: میزان بهره مندی از آبهای سطحی در استان مازندران تنها 10 درصد می باشد لذا برای مقابله با کمبود آب و تامین آب مورد نیاز استفاده از آبهای سطحی ضروری است.

وی، با تاکید بر اینکه اجرایی نمودن طرحهای جمع آوری فاضلاب در استانهای ساحلی با هدف کمک به محیط زیست انجام می شود، افزود: در 11 شهر استان طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب در حال اجراست.

ذاکری ادامه داد: میانگین کشوری اجرای طرحهای فاضلاب در کشور 42 درصد و در مازندران کمتر از 10 درصد می باشد که ضروری است با مشارکت شهروندان و تخصیص اعتبارات لازم میزان بهره مندی از طرحهای جمع آوری فاضلاب در این استان افزایش یابد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، در ادامه سخنانش، کاربرد سامانه GIS در بخش آب وفاضلاب اشاره و تصریح کرد: در بخش آب شهرهای محمودآباد و نکا و در بخش فاضلاب شهرهای بابل، بابلسر، نوشهر و چالوس و جویبار این سامانه اجرا شد.

رئیس سومین کنفرانس ملی GIS نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای اجرای بهتر این کنفرانس گفت: برای هماهنگی بهتر کمیته های برگزار کننده، اجرایی، علمی ، نمایشگاه و ارتباط با صنعت فعال شدند.

حسین افضلی، با بیان اینکه این کنفرانس آذرماه سالجاری به میزبانی مازندران در ساری برگزار می شود، گفت: در این کنفرانس اساتید و کارشناسانی از سراسرکشور حضور می یابند.

رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان مازندران، اظهار داشت: سخنران اصلی این کنفرانس دکتر عباس رجبی فرد، استاد و رییس دپارتمان مهندسی زیر بنا در دانشکده مهندسی دانشگاه ملبورن استرالیا خواهد بود.

دبیر کنفرانس ملی GIS نیز در سخنانی با بیان اینکه تا کنون96 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد، گفت: در حال حاضر 85 مقاله از سازمانها و شرکتهای مختلف و 11 مقاله از دانشگاه های سراسر کشور دریافت شد.

فرامرز سپری ادامه داد: از این تعداد مقالات ارسال شده 72 مقاله مربوط به صنعت برق، 3 مقاله منابع آب و 21 مقاله مربوط به آب وفاضلاب بوده است.

وی، با بیان اینکه انتظار می رود بیش از 200 مقاله تا پایان مهلت فراخوان به دبیرخانه ارسال شود، گفت: پایان آبان ماه زمان ارسال مقالات به دبیرخانه پیش بینی شده است.

گفتنی است سومین کنفرانس کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در مدیریت صنعت آب و برق(GIS ) با هدف دستیابی به آخرین یافته های علمی و پژوهشی SDI و GIS در ایران و جهان و تبادل تجربیات حاصله در صنعت برق و آب كشور23 آذرماه در پلاژ پردیس نیروی انتظامی شهرستان ساری برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار