سرمایه انسانی کلید اصلی تحول اساسی درنظام آموزش و پرورش است

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه تحول در هر سازمانی باید ابتدا در منابع انسانی هر سازمان اتفاق بیفتد گفت: سرمایه انسانی کلید اصلی تحول اساسی در نظام آموزش وپرورش است

کد مطلب: ۴۱۸۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران، علی اصغر فانی وزیر آموزش وپرورش در مراسم افتتاح هفتمین نشست معاونین پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی ادارات کل آموزش وپرورش استانها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد اظهار کرد: راهبرد اصلی آموزش وپرورش ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی که این موضوع در سند تحول بنیادین به صراحت اشاره شده ونقش معاونت پژوهش و برنامه ریزی استانها در تحقق این هدف مهم می باشد.

وی تصریح کرد: درذیل این سند 6 زیر نظام با عناوین؛ «پژوهش و ارزشیابی»، «نیروی انسانی»، «مدیریت ورهبری»، «برنامه درسی»، «منابع مالی» و «فضا و تجهیزات» وجود دارد که در واقع مدیریت ارکان آموزش وپرورش بر این زیرنظام ها استوار است .

فانی ادامه داد: معاونت پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی ادارات کل مستقیما با چهار زیرنظام « نیروی انسانی»، «مدیریت و رهبری» ، «برنامه درسی» ، «پژوهش و ارزشیابی»، درگیر هستند. و از این جهت کار این معاونت به نوعی با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مرکز برنامه ریزی ، منابع انسانی و فناوری اطلاعات ، پژوهشگاه تعلیم وتربیت و دبیرخانه شورای عالی آموزش وپرورش ارتباط دارد و می تواند نقش های بسیار مهمی را در ارتقاء کیفیت آموزش وپرورش ایفا کند.

عضو کابینه تدبیر و امید با بیان اینکه توجه به سرمایه انسانی در هر سازمانی می تواند باعث تحول در همان سازمان شود خاطرنشان کرد:آموزش وپرورش با داشتن یک میلیون کارمند بزرگترین دستگاه دولتی کشور محسوب می شود و برای تحول در چنین سازمانی سیاست سامان دهی و بهسازی نیروی انسانی در ذیل راهبرد کیفیت بخشی در دولت یازدهم اتخاذ شد.

فانی اضافه کرد: هرچقدر نیروی انسانی آموزش وپرورش توانمندتر باشد می تواند سرعت انجام تحول را تسریع ببخشد.

وی از اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه در 5900 مدرسه در سال گذشته آموزش وپرورش خبر داد و افزود: یک مدیر توانمند با ثابت ماندن سایر ارکان آموزشی می تواند به ارتقای کیفیت ‌آموزشی کمک شایانی کند و در این راستا سیاست های ارتقا مدیریت آموزشگاهی و تمرکززدایی اتخاذ شده است تا بتوانیم علاوه بر توانمندسازی نیروها شاهد خلاقیت در روش ها و عملکردها باشیم.

وزیر آموزش وپرورش تأمین و ارزشیابی از محتواهای آموزشی و اعتبارسنجی کتاب های جدیدالتألیف را از کارکردهای زیرنظام برنامه درسی و وظایف سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برشمرد و تصریح کرد، ادارات آموزش وپرورش استانها و معاونین پژوهشی آنها می توانند با احصای نظرات، پیشنهادات و انتقادات معلمان نسبت به کتابهای درسی، آموزش وپرورش را از ظرفیت علمی آنها در اعتبارسنجی و تألیف کتابها بهره مند کنند.

عضو کابینه تدبیر و امید با بیان اینکه تصمیمات در آموزش وپرورش همواره بر مبنای پژوهش های علمی صورت می گیرد خاطرنشان کرد: تصمیم گیری فردی ، غیرعلمی و بدون کارشناسی سبب اتلاف سرمایه در سازمان می شود و معاونین پژوهشی در استانها حلقه واسط بین ستاد آموزش وپرورش و مناطق و مدارس و معلمین هستند که می تواند در اعتباربخشی و کیفیت بخشی برنامه ها ، آموزش وپرورش را کمک و یاری دهند.

فانی با بیان اینکه سامان دهی نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید نقطه عطفی در تاریخ آموزش وپرورش می باشد گفت: برپایه گزارشات استانها ، مدارس در سال تحصیلی 95-94 با وضعیت بهتری نسبت به سال های قبل بازگشایی شد.

وی افزود: آموزش وپرورش با جدیت و بر مبنای نقشه راه، در پی اجرایی کردن سند تحول بنیادین که از دغدغه های مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور است ، می باشد و در برنامه ششم توسعه و در شورای برنامه درس ملی که ریاست آن پس از سالها به عهده وزیر آموزش وپرورش واگذار شده است آن را دنبال می کند تا بتواند منشأ خدمات خوبی برای آموزش وپرورش فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار