كشف کلاهبرداری کافی نتی توسط پلیس ˝فتا˝ استان فارس

با تلاش ماموران پلیس ˝فتا˝ استان فارس مسئول یک کافی نت که از حساب مشتریش به صورت غیرمجاز مبلغ 20 میلیون ریال برداشت کرده بود، دستگیر شد.

کد مطلب: ۴۱۷۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از فارس، رئیس پلیس "فتا" استان فارس در این باره گفت: خانم 50 ساله ای با ارائه مرجوئه قضایی به پلیس "فتا" اظهار كرد؛ از حساب وی طی چند مرحله برداشت شده است و در این برداشت ها كه 20میلیون ریال می باشد، به کسی مظنون نیست.
سرهنگ "سیدموسی حسینی" ادامه داد: با تشکیل پرونده ماموران اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمین آغاز کردند و با بررسی های به عمل آمده ، مشخص شد شاکی برای پرداخت قسط به کافی نتی که در نزدیکی منزل وی بوده است مراجعه می كند و به علت آشنا نبودن به انجام عملیات بانکی از طریق فضای مجازی، اطلاعات حساب کاربری خود را به مسئول کافی نت داده است.
وی بیان كرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مشخص شد مسئول كافی نت از اعتماد این خانم سوء استفاده کرده با دریافت و ذخیره اطلاعات حساب کاربری وی، پس از گذشت یک ماه اقدام به برداشت غیر مجاز اینترنتی به صورت خرید کارت شارژ اعتباری از حساب وی كرده است.
رئیس پلیس "فتا" استان فارس گفت: پیشرفت های علمی و تکنولوژی های امروزی باعث تغییر سبک زندگی مردم شده است که افراد می بایست با این پیشرفت ها همگام باشند.
سرهنگ "حسینی" با بیان این که بیش از 60درصد جرائم سایبری استان فارس مربوط به جرائم مالی و برداشت های غیر مجاز می باشد افزود: 70درصد این جرائم به علت عدم آگاهی کاربران صورت گرفته است که شهروندان بایستی اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار