در جلسه شورای برنامه ریزی گروه های آموزشی عنوان شد:

کنترل فرایند تعلیم و تربیت توسط گروه های آموزشی

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: گروههای آموزشی عاملی است که می تواند فرآیند تعلیم و تربیت را کنترل کند.

کد مطلب: ۴۱۵۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا آ؛ذربایجان غربی، جلسه شورای برنامه ریزی گروه های آموزشی دوره ابتدایی با حضور مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان صبح امروز در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.
توحید اصغرزاده مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه با بیان اینکه عملکرد گروه های آموزشی باید در مدارس ملموس باشد؛ اظهار داشت: گروههای آموزشی تنها عاملی است که می تواند فرآیند تعلیم و تربیت را درون مدرسه کنترل کند.
وی با اذعان به اینکه متاسفانه عملکرد گروههای آموزشی درون مدارس رضایت بخش نیست؛ تصریح کرد: ایجاد نیاز برای آموزش و ارتقا در بین معلمان و مربیان یکی از راهکارهای افزایش تاثیرگزاری گروههای آموزشی است.
اصغر زاده با تاکید بر ایجاد شبکه در بین گروههای آموزشی خاطر نشان ساخت: ارزیابی دوره های آموزشی یکی از کارکردهای مهم گروههای آموزشی است.
«رقیه حسین پور» معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه اظهار کرد: تشکیل گروه های آموزشی استان و صدور ابلاغ، پیش بینی اعتبارات لازم و منابع انسانی، تامین امکانات فضا ، تجهیزات و ...، فعال سازی دبیر خانه های موضوعی، تشکیل شبکه های ارتباطی و تعاملی با حوزه ستادی و استان های کشور، ارایه گزارش عملکرد گروه به دفتر وزارتی و سایر مراجع ذیربط، پیش بینی دوره های آموزشی براساس نتایج نیاز سنجی در سطح منطقه و استان، ارزشیابی از دوره های آموزشی معلمان و معرفی مدرسان زبده و برتر از مهمترین وظایف شورای برنامه ریزی گروههای آموزشی عنوان کرد.
«بهرام صمدی» معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان نیز بر تقویت گروههای آموزشی به عنوان راهبرد آموزشی تاکید کرد.
«مقصود رزم آرای» رئیس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی استان نیز با اشاره به چشم انداز گروههای آموزشی گفت: گروههای آموزشی ، سازمان یادگیرنده‌ای است که همه‌ی اعضای آن تلاش می نمایند ضمن شناسایی حوزه‌های یادگیری، مهارت‌های یاد دادن و یاد گرفتن را از یکدیگر بیاموزند و بدان عمل کنند و معلمان مخاطب خود را به چنین ویژگی مجهز نموده و با اعتقاد به امر پژوهش به طور مستمر اقدامات خود را بررسی و ارزشیابی نمایند.
وی با بیان اینکه کیفیت بخشی کار اصلی گروههای آموزشی است؛ افزود: در این راستا آسیب شناسی، هشدار و پوشش سه وظیفه اصلی گروههای آموزشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار