کمک 75هزار یورویی سفارت ژاپن در راه‌اندازی کارگاه عرقیات گیاهی گلوگاه

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از کمک 75 هزار یورویی سفارت ژاپن برای راه‌اندازی کارگاه عرقیات گیاهی در گلوگاه خبر داد.

کد مطلب: ۴۱۴۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، دلاور حیدرپور در مراسم کلنگ‌زنی کارگاه عرقیات گیاهان دارویی در روستای تیرتاش گلوگاه، اظهار کرد: در راستای سیاست دولت، حمایت از تشکل‌های بخش خصوصی و توانمند‌سازی تشکل‌ها برای حضور در تصمیم‌سازی‌‌ها، دفتر امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی مذاکراتی با کشور ژاپن داشته است که منجر به امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک وزارت جهاد کشاورزی و سفیر ژاپن در ایران شد.

وی ادامه داد: یکی از تشکل‌های مردم‌نهاد موفق در بخش فعالیت‌های ترویجی که با عضویت 400 نفر در شهرستان گلوگاه تشکیل شد، شرکت تعاونی زنان روستایی تیرتاش بود که با پیگیری‌های لازم از طریق مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان، مقرر شد کارگاه عرقیات گیاهان دارویی در این شهرستان راه‌اندازی شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: 75 هزار یورو معادل 300 میلیون تومان از کمک‌های سفارت ژاپن برای ساخت این کارگاه در نظر گرفته شده است.

حیدرپور از افتتاح و بهره‌برداری این کارگاه در دهه‌فجر سال آینده خبر داد و افزود: راه‌اندازی این کارگاه به اشتغال و توانمندسازی زنان روستایی کمک می‌کند.

ی با بیان اینکه آمادگی داریم از لحاظ تخصصی، فنی و اعتباری به تشکل‌های غیردولتی که در ارتباط با حوزه کشاورزی شکل می‌گیرند کمک کنیم، خاطرنشان کرد: برای ساخت و راه‌اندازی این کارگاه نیز با کمک فرمانداری و اعتبارات ماده 180 نماینده مجلس شورای اسلامی استفاده شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: اعتبارات صندوق‌های زنان روستایی بخشی به‌صورت کمک بلاعوض از سوی دولت پرداخت می‌شود و بخشی نیز با مساعدت استاندار تامین می‌شود.

حیدرپور با بیان اینکه 49 درصد سهام صندوق خرد زنان روستایی متعلق به دولت و 51 درصد سهام اعضا است، گفت: ایجاد صندوق‌های خرد زنان روستایی نقطه آغازی برای شکل‌گیری سایر تشکل‌ها است که می‌توانند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال، تولید پایدار و کمک به اقتصاد خانوار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار