افزایش بودجه بخشی از مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه را رفع کرد

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه بودجه سازمان آموزش و پرورش از 29 میلیارد تومان در سال 93 به 60 میلیارد تومان در سال 94 افزایش یافته است، گفت: با این افزایش بودجه در دولت تدبیر و امید بخشی از مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه برطرف شد.

کد مطلب: ۴۱۴۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ، مجید قدمی در سی امین جلسه شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اظهار کرد: 71 هزار و430 دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس خاص سازمان آموزش و پرورش استثنایی و 49 هزار 553 دانش آموز در طرح تلفیقی مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: کاهش جمعیت دانش آموزی در مدارس خاص و افزایش جمعیت دانش آموزی در مدارس عادی نسبت به سال گذشته نشان می دهد که سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین حرکت کرده است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: در بین گروه های هفت گانه دانش آموزی مدارس با نیازهای ویژه، کم بینا و کم شنوا کمترین جمعیت و دانش آموزان عقب مانده ذهنی بیشترین جمعیت دانش آموزی مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی را تشکیل می دهند.
قدمی از اجرای الکترونیکی طرح سنجش سلامت کودکان در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: با اجرای این طرح حدود 800 میلیون تومان در زمینه کاغذ و نیروی انسانی صرفه جویی شد.
وی افزود: این طرح همچنان در حال برگزاری است زیرا برخی دانش آموزان در شروع این طرح با مشکلات خاصی مواجه بودند که برای درمان خود به کانون های تخصصی ارجاع شدند.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به طرح سنجش سلامت در سال تحصیلی جاری، خاطر نشان کرد : 27 هزار و 265 دانش آموز با بهره هوشی بین 70 تا 90 به عنوان دیرآموز تشخیص داده شده اند و با حمایت شهرداری تهران و تخصیص اعتبار هشت میلیارد تومانی مشکل ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس خاص سازمان آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران به طور کامل رفع شد.
قدمی اضافه کرد: برای رفع مشکل ایاب وذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه کل کشور به 26 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در سال تحصیلی جاری مشکل ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه در مناطق محروم به طور کامل و در مناطق برخوردار نیم برخوردار تا 80 درصد رفع شده است.
وی اظهار کرد: امسال با حمایت دولت تدبیر و امید مشکلات چاپ و توزیع کتاب های درسی دانش آموزان مدارس استثنایی به طور کامل رفع و مقدمات چاپ کتاب های درسی برای سال تحصیلی آینده نیز فراهم شده است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از چاپ 22 عنوان کتاب جدید برای دانش آموزان مدارس این سازمان خبر داد و گفت: 13 عنوان کتاب برای سال تحصیلی جاری و 9 عنوان کتاب نیز برای سال تحصیلی آینده در نظرگرفته شده است.
قدمی به درخشش دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنکو سراسری دانشگاه ها نیز اشاره کرد و افزود: در کنکور امسال چهار رتبه دو رقمی، 9 رتبه سه رقمی و در مجموع 300 دانش آموز این مدارس بدون استفاده از سهمیه های اختصاصی، برگزیده دانشگاه های کشور شدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با تاکید بر آموزش نیروهای شاغل در مدارس خاص سازمان، یادآورشد: از سال 93 تاکنون دوره های ضمن خدمت برگزار شد به طوری که 46 هزار و 480 نفر ساعت آموزشی برای کادر آموزشی این مدارس ارایه شده است.
وی در خصوص فعالیت های خاص سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز توضیح داد: تالیف و مناسب سازی کتاب ها بر اساس نیاز دانش آموزان خاص، برنامه ریزی دقیق برای حمایت های علمی و اجرایی از طرح آموزش تلفیفی فراگیر، اجرای طرح حمایت از دانش آموزان محروم در زمینه تامین نیازهای توان بخشی و پزشکی، تولید و مناسب کردن ابزارهای تشخیصی به ویژه در حوزه اتیسم و اختلالات یادگیری، حمایت ویژه از دانش آموزان استثنایی محروم از پدر و برگزاری گسترده آموزش های ضمن خدمت تخصصی از جمله فعالیت های این سازمان در سال تحصیلی جاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار