کاهش سپرده گذاری در بانک ها موجب تاخیر در پرداخت وام ازدواج شده است

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان همدان گفت: علت کاهش پرداخت تسهیلات ازدواج سیر نزولی سپرده گذاری در بخش قرض الحسنه است.

کد مطلب: ۴۱۰۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان همدان، محمد طوماسی در ستاد ساماندهی امور جوانان افزود: بروز بلایای طبیعی، خشکسالی، سرمازدگی محصولات و پایین بودن قیمت محصولات کشاورزی در همدان موجب کاهش سپرده گذاری در بانک ها شده است.
وی افزود: تجربیات بیانگر این است که با ورود به نیمه دوم سال شاهد افزایش میزان سپرده گذاری و پرداخت تسهیلات از سوی بانکها خواهیم بود.
مدیرعامل بانک ملی استان همدان اظهار کرد: سپرده گذاری در بخش قرض الحسنه کار پسندیده ای است که در آموزه های دینی نیز بر آن تاکید شده است.
طوماسی اضافه کرد: از منابع حاصل از سپرده گذاری در بخش قرض الحسنه علاوه بر پرداخت تسهیلات ازدواج، بانک ها متعهد به پرداخت تسهیلات برای اشتغال افراد زیرپوشش کمیته امداد (ره) و بهزیستی، درمان بیمارن خاص و خود اشتغالی هستند.
وی گفت: روند کنونی پرداخت تسهیلات ازدواج مورد رضایت شهروندان نیست ولی این موضوع به عملکرد بانک ها برنمی گردد.
وی اضافه کرد: رویکرد مسوولان بانکهای این استان به امر پرداخت تسهیلات ازدواج نه تنها به عنوان یک تکلیف قانونی بلکه به عنوان تلاش برای ترویج سنت حسنه ازدواج است.
وی با ذکر اینکه 14.5 درصد اعتبار ابلاغی به بانک ها در قالب تسهیلات ازدواج پرداخت شده است گفت: یک هزار و 560 میلیارد ریال اعتبار به بانک ها ابلاغ شده که 225 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج امسال تاکنون پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: بانک ملی با دو هزار و 587 فقره ، کشاورزی با یک هزار و 314 فقره ملت یک هزار و 117 فقره و صندوق کارآفرینی امید با 549 فقره بیشترین میزان پرداخت تسهیلات ازدواج را به خود اختصاص دادند.
تسهیلات ازدواج به هر یک از زوجین 30 میلیون ریال پرداخت می شود و نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج چهار درصد و مدت بازپرداخت تسهیلات 36 ماهه با اقساط مساوی است.
تسهیلات ازدواج به هر یک از زوجین 30 میلیون ریال پرداخت می شود و نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج چهار درصد و مدت بازپرداخت تسهیلات 36 ماهه با اقساط مساوی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار