مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد:

پیگیری جدی پارلمان اولیا، معلمین و مجلس دانش آموزی در ادارات

مدیرکل آموزش و‌پرورش خراسان رضوی در جمع روسای ادارات آموزش و پرورش استان گفت: راه اندازی پارلمان اولیا و پارلمان معلمین در کنار مجلس دانش آموزی در شهرستان ها و مناطق و ناحیه های آموزش و پرورش استان باید به صورت جدی پیگیری شود.

کد مطلب: ۴۰۹۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، سیدجواد حسینی در جمع روسای ادارات آموزش و پرورش استان لازم است از مدیران ادارات برای برنامه ریزی آغاز مهری بانشاط و توام با برنامه که باتوجه به حجم بالای برنامه ها و اقداماتی که برخی از آن ها پیش بینی شده نبود آغاز سالی ویژه و دشوار بود که از لحاظ منابع مالی و نیروی انسانی دچار چالش هایی بودیم.
وی افزود: امسال خوشبختانه علیرغم شرایط دشوار ثبت نام دانش آموزان خراسان رضوی در سامانه سناد که به دلیل پراکندگی این قشر در استان بوجود می آید توانستیم رتبه نخست کشور را کسب کنیم ضمن این که شاهد کاهش ۵۳ درصدی شکایات و اعتراضات در این بخش بودیم.
حسینی در بخش دیگری از صحبت های خود به کسب عنوان برتر استان در توزیع کمی و کیفی کتب درسی و‌همچنین راه اندازی پایگاه های تغذیه سالم در مدارس هم اشاره ای داشت و گفت: اعتقاد داریم امروز باید نظام تغذیه سالم در مدارس توانمند شود و برهمین اساس هم این پایگاه ها را راه اندازی کرده و باجدیت آن را پیگیری می کنیم ‌
وی ادامه داد: همچنین در ادامه همکاری نزدیک آموزش و پرورش و بسیج و‌سپاه اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی را آغاز کردیم و امیدواریم همچون سال گذشته رتبه برتر این اعزام ها را از لحاظ کیفیت اعزام و تعداد دانش آموزان اعزام شده در کشور کسب کنیم.
حسینی همچنین توجه به برگزاری به موقع و صحیح انتخابات انجمن اولیا و مربیان در مدارس را موضوع جدی و موردتاکید دانست و ادامه داد: راه اندازی پارلمان اولیا و پارلمان معلمین در کنار مجلس دانش آموزی در شهرستان ها و مناطق و ناحیه های آموزش و پرورش استان باید به صورت جدی پیگیری شود.
وی بابیان این که لازم است مدیران ادارات با معلمین ارتباط نزدیکتری داشته باشند اظهار داشت: اعتقادمان این است که باید معلمین صاحب نظر در حوزه های مختلف در تمامی جلسات ادارات حضور داشته باشند ضمن این که اجرای طرح قشربندی حرفه ای معلمین می تواند ضمن زمینه سازی مشارکت بیشتر این قشر در اقدامات تعلیمی و تربیتی موجب اندوخته شدن سرمایه اجتماعی بیشتر در آموزش و پرورش شود.
وی با اشاره به این که سه فرصت استثنایی امروز در اختیار آموزش و‌ پرورش است در این خصوص افزود: تمام احکام ثابت از برنامه ششم استخراج شده و در قالب یک لایحه به مجلس تقدیم شده و بر این اساس در برنامه ششم توسعه احکام ثابت نخواهیم داشت ، تدوین برنامه ششم هم فرصت دیگری است که با توجه به وجود سند تحپل بنیادین و توجه بیشتر به مقوله آموزش و پرورش در این برنامه به دنبال احکام فرصت آفرین در آموزش و پرورش هستیم تا در نهایت موجب افزایش منابع در این بخش ( مانند افزایش سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی ، درآمدهای کلی ، تولید ناخالص داخلی و ...) و در کنار آن موجب افزایش قدرت تصمیم گیری بیشتر در آموزش و‌پرورش شود ، ضمن این که نزدیکی به زمان تدوین بودجه سال آتی فرصت دیگری ست که امروز در اختیارمان است و مدیران ادارات باید با ایجاد ارتباط صحیح و موثر با نمایندگان مجلس زمینه توسعه بیشتر و توجه بیش از پیش به این حوزه را فراهم کنند.
وی در پایان بر لزوم توجه بیشتر روسای ادارات به اجرای دقیق طرح هایی مانند یکصد مدرسه یکصد دبیرخانه در راستای توسعه مشارکت در آموزش و پرروش تاکید کرد و ادامه داد: توجه به افزایش بهره وری در آموزش و پرورش باتاکید بر بحث ساماندهی صحیح نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت های بالای معلمین در بخش های مختلف باید موردتوجه جدی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار