حجتی خبر داد

مذاکره با فرانسه برای صادرات محصولات دامی و شیلاتی ایران

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون برای همکاری با کشور فرانسه و چند کشور اروپایی دیگر در زمینه شیلات و دام درحال مذاکره هستیم.

کد مطلب: ۴۰۷۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمود حجتی در مراسم روز دامپزشک با اشاره به اینکه نیروی انسانی متخصص و صاحب نظر ما در بخش دامپزشکی و واحدهای تولیدات دارویی دامی در منطقه سرآمد است، افزود: ارزش تولیدات داروهای دامی در کشور تا سال گذشته 15 میلیون دلار بوده و امسال به دو برابر افزایش یافته است.

وی گفت: افزایش میزان تولید داروهای دامی در پی اجرای سیاست های بخش دولتی در واگذاری امور به بخش خصوصی برای افزایش تولید، ارتقای کیفیت و صادرات واکسن های تولیدی است.

وزیرجهادکشاورزی افزود: در گذشته موسسه سرم سازی رازی جزو افتخارات کشور بود و امروز هم منشاء خدمات شایانی است به طوری که در سالهای اخیر به ویژه در سال گذشته موفق به تولید انبوه واکسن تب برفکی با همکاری بخش خصوصی شد.

حجتی کنترل و مدیریت بیماری آنفولانزای پرندگان را از موفقیت های سازمان دامپزشکی کشور دانست و گفت: اگر مراقبت، نظارت و پیگیری های سازمان دامپزشکی نبود گرفتاری های زیادی در بخش صنعت طیور پیش می آمد که متخصصان این سازمان موفق شدند با کنترل بیماری در منطقه جویبار استان مازندران از شیوع و گسترش بیماری جلوگیری کنند.

وی ممنوعیت ورود دام زنده را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: در سالهای گذشته در پی بی توجهی ها ورود دام زنده به کشور سبب شیوع بیماری تب برفکی در دامداری ها شد که امروز با مراقبت های بهداشتی و ممنوعیت واردات دام زنده کانون های این بیماری کاهش یافته است.

وزیر جهادکشاورزی گفت: دقت و مراقبت های مداوم بهداشتی تضمین کننده صادرات محصولات خام دامی است همین طور که شاهد بودیم با اعلام شیوع آنفولانزا صادرات کاهش یافت.

حجتی افزود: بیماری های مشترک انسان و دام از دغدغه های وزارت بهداشت و وزارت جهادکشاورزی است و پرداختن به مسایل بهداشتی و درمانی این جمعیت کثیر برعهده دامپزشکان است که به صورت گمنام خدمت می کنند.

وی امضای موافقت نامه های همکاری قرنطینه دامی با کشورهای توسعه یافته را از دیگر موفقیت های سازمان دامپزشکی برشمرد و گفت: این موافقت نامه ها تسهیل کننده صادرات محصولات خام دامی است.

وزیر جهادکشاورزی افزود: در ماههای گذشته در تعاملات و توافق نامه هایی که با کشور روسیه داشتیم موفق شدیم و تعدادی از شرکت های تولیدکننده آبزیان را به عنوان صادرکننده به سایت این کشور معرفی کنیم.

حجتی گفت: هم اکنون برای همکاری با کشور فرانسه و چند کشور اروپایی دیگر در زمینه شیلات و دام درحال مذاکره هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار