در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

فعالیت ستاد ویژه کنترل ویروس کرونا/هیچ یک ازحجاج ناقل بیماری نبوده‌اند

خبرگزاری پانا: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اینکه اقدامات پیشگیرانه شیوع بیماری کرونا در قالب ستادی ویژه انجام شده است، نسبت به شیوع بیماری کرونا در کشور هشدار داد.

کد مطلب: ۴۰۵۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین قربانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، اظهار داشت: تاکنون هیچ گزارشی از شیوع بیماری کرونا در کشور منتشر نشده است و هیچ یک از حجاجی که تا امروز به کشور بازگشته‌ اند نیز ناقل بیماری کرونا نبوده ‌اند.


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه رعایت بهداشت در زمینه پیشگیری از بیماری ‌های واگیردار جزو اصول اولیه مراسم حج به شمار می ‌رود، گفت: خوشبختانه وزارت بهداشت و هلال احمر اقدامات پیشگیرانه در این زمینه را انجام داده اند و طبق گزارشاتی که ما گرفتیم تا کنون گزارشی از شیوع این بیماری از سوی حجاج منتشر نشده است.


وی با اشاره به فعالیت ستاد ویژه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در وزارت بهداشت گفت: این بیماری هنوز در عربستان وجود دارد و احتمال انتقال آن به کشور وجود دارد.


به گزارش پانا، بیماری کرونا ویروسی بوده و منجر به مشکلات تنفسی می‌شود، از علائم ابتلا به این بیماری نیز ضعف شدید عضلات، تب و بی ‌حالی است که حتی از طریق دست دادن نیز منتقل می‌ شود.


سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اخیرا از احتمال انتقال بیماری کرونا به کشور در پی حادثه منا و بستری جمعی از مجروحان ایرانی در بیمارستان‌ های سعودی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار