مرکز سعدی شناسی شیراز تا دو سال دیگر به بهره برداری می رسد

خبرگزاری پانا: مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از پیشرفت 46 درصدی پروژه مرکز فرهنگی سعدی شناسی در شیراز خبر داد .

کد مطلب: ۴۰۳۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مصیب امیری گفت : اجرای فنداسیون ها و دیوارهای برشو ستون ها به اتمام رسیده است و هم اکنون سقف مجموعه در حال اجرا است .
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود : ساختمان طرح شامل دو بخش بایک حیاط مرکزی میباشد . بخش اول یک آمفی تئاترو محل برگزاری همایشها و بخش دوم شامل کتابخانه و مرکز فرهنگی سعدی و سعدی شناسی که فضاهای کوچک تری نیز در مجاورت آنهاوجود دارد که شامل فضاهای اداری خدماتی و موتورخانه وتاسیسات و دیگر فضاهای مورد نیاز می باشد .
به گفته وی ، یکی از ویژگیهای طرح استفاده از معماری اصیل ایرانی اسلامی است که با توجه به عبور آب قنات سعدیه از طرح جلوه و طراوتی خاصی در مجموعه ایجاد میکند .
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس اضافه کرد : اعتبار هزینه شده تا کنون افزون بر سیزده میلیارد ریال است و در حال اجرا میباشد. پروژه از محل اعتبارات ملی تامین اعتبار میگردد. وبرنامه ریزی شده است که تا سال 96 به بهره برداری برسد.
امیری گفت : به جهت حفظ حرمت آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی ساختمان مرکز فرهنگی سعدی به صورتی طراحی شده تا ضمن داشتن معماری متعارف وزیبا با قرار گرفتن در زیر سطح محوطه هم به چشم انداز فضای سبز محیطی کمک کند و هم خود مانعی دربرابرمنظر آرامگاه نباشد.مساحت طرح بالغ بر 2700مترمربع است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار