روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا درباره تحویل گاز به توافق دست یافتند

خبرگزاری پانا: روسیه، اکراین و اتحادیه اروپا شامگاه جمعه درباره تحویل گاز برای زمستان 2015-2016 که از یکم ژوئیه تاکنون به حال تعلیق درآمده بود، به توافق دست یافتند.

کد مطلب: ۴۰۲۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ماروس سفکوویچ، معاون رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد اوکراین و روسیه که اتحادیه اروپا آنها را در نشستی در بروکسل گردهم آورده بود، درباره تحویل گاز به اتحادیه اروپا با این اتحادیه به توافق دست یافتند.
ماروس سفکوویچ، الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه و ولادیمیر دمچیچین، وزیر انرژی اوکراین در پایان نشستی که ساعت ها طول کشید، در برابر مطبوعات اسنادی را پاراف (امضای اولیه) کردند.
سفکوویچ در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد ما درست هم اکنون توافقنامه سه جانبه ای را برای زمستان آینده که تا ماه مارس 2016 طول خواهد کشید، امضا کردیم.
وی افزود همه جزئیات فنی مورد توافق قرار گرفته است. این سه نفر با وجود این، تصریح کردند متن توافقنامه پیش از تصویب قطعی، باید فرایندهای رسمی را طی کند.
وی اخیرا در شبکه اجتماعی توییتر این توافقنامه را موفقیتی بزرگ توصیف کرده بود.
بعد از به قدرت رسیدن طرفداران غرب در اوکراین در آغاز سال 2014، روسیه و اوکراین درباره بهای گاز به رویارویی هایی باهم مبادرت کرده اند.
بعد از نخستین وقفه در تحویل چند ماهه گاز در سال 2014 و سپس توافق موقت برای تامین گاز اوکراین در زمستان، بعد از ماه ژوئیه دوباره تحویل گاز متوقف شده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، در هفته های اخیر و با نزدیک شدن فصل سرما که مساوی با افزایش مصرف در اوکراین و همچنین در اروپا است، تماس ها بین طرفین شدت گرفته بود. حدود 15 درصد گاز مصرفی اروپا از طریق اوکراین ترانزیت می شود و در آنجا خطر اختلال در تامین گاز وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار