گزارش روزانه 120 مورد تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گلستان

خبرگزاری پانا:رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: به طور میانگین روزانه 120 مورد گزارش تخریب یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این استان به سامانه ارتباطی 131 (ارتباطات مردمی حفاظت از اراضی) واصل می شود.

کد مطلب: ۳۹۸۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،مختار مهاجر اظهار کرد: سامانه 131 در استان گلستان با هدف نظارت بیشتر بر تغییر کاربری و جلوگیری از تخریب اراضی ملی و کشاورزی از سه ماه قبل راه اندازی شده است.
وی گفت: با فعال شدن سامانه 131 و همکاری مردم گلستان، نظارت بر تغییر کاربری و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی در استان بیشتر شده است.
وی افزود: اکنون در هر شهرستان استان یک خودرو مجهز به امکانات تحت پوشش سامانه 131 فعال است که برای رسیدگی به گزارش های مردمی با بکار گیری دو نیروی جهادکشاورزی و نیروی انتظامی استفاده می شود.
وی از مردم گلستان خواست در صورت مشاهده تخلف در تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی موارد را از طریق سامانه 131 که به صورت شبانه روزی فعال است، گزارش کنند.
به گفته وی، گلستان به عنوان دومین استان کشور سامانه 131 را فعال کرده است.
استان گلستان واقع در شمال شرق ایران دارای یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت است که در 29 نقطه شهری و هزار و هشت روستا سکونت دارند.
گلستان با تنوع اقلیم و آب و هوایی مرطوب، شمالی، خشک و جنگلی از ظرفیت بسیار بالایی بویژه در حوزه کشاورزی برخوردار است.
طبق آمار ارایه شده سازمان جهادکشاورزی گلستان، در این استان 650 هزار هکتار زمین زراعی، 452 هزار هکتار عرصه جنگلی و یک میلیون هکتار مرتع وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار