مراسم رونمایی از 2 کتاب و جشن امضاء در ساوه برگزار شد

خبرگزاری پانا: مراسم رونمایی از کتب دو نفر از شاعران ساوجی با همکاری اداره نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه در مکان سالن سلمان ساوجی با حضور جمعی از مسئولین ، شعرای برجسته و اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.

کد مطلب: ۳۹۲۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه در این مراسم گفت: دلیل عظمت قلم و نگاشته های قلم همان سوگندی است که خداوند بدان قسم خورده است و خداوند متعال به همه جا و به همه مظاهر عالم وجودی خود که خلق فرموده قسم خـورده است مانند خورشید و ماه. این مظاهر هستی همه اهمیت دارند و درجهان خلقت نقش ایفا می کنند و در زندگی انسان که اشرف مخلوقات است تاثیر دارد.
حسین محمودی فر افزود: قلم هم یکی از مظاهر هستی است که نیات، منویات ارزشمند و بی ارزش آدمی را ثبت و ضبط می کنند تا آینـدگان از آن استفاده نمایند. قلم و نویسندگی یک پدیده مهم و ضروری در زندگی انسان است و انسان جهت رشد و شکوفایی اندیشه ها و ایجاد ارتباط و حل مشکلات فرد و جمعی نیازمند قلم و نوشتن است.
وی اظهار داشت: شعر از نسخ سخن و از شعبه های شعور است. شاعری یک هنر و بلکه برترین هنر است و کار هنرمند به منصه ظهور رساندن هنر در قالب های گوناگون مثل شعر،موسیقی و غیره است.
رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه بیان کرد: شعر هنری است که حیات را شاداب و زندگی را جلا می بخشد منتها مسئله ای که باید اشاره کنم علت ماندگاری هر اثر و سرایندگان آن است.
محمودی فر ابراز داشت: بسیاری از آثار سعدی برای جامعه قرن هفتم سروده شده اند ولی هنوز بر نسل ما نیز کاربرد دارد اگر غزل حافظ لذت بخش ترین غزل در طول تاریخ بوده است برای نسل جدید نیز لذت بخش است.
از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم می توان به پخش نماهنگ، شعر خوانی مولفین و جمعی از شعرای برجسته و اجراء موسیقی سنتی اشاره نمود.
در پایان مراسم رونمایی از دو کتاب شاعران ساوجی سعید حیدری با کتاب کافکا خوانده ایم و می ترسیم و حسین مهدی با کتاب از ما نیست که بر ماست انجام شد و در انتها با اهداء لوح و هدیه نقدی از این نویسندگان تقدیر و تشکر بعمل آمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار