امضای تفاهم نامه همکاری دو جانبه با اداره محیط زیست و آموزش و پرورش

خبرگزاری پانا : مدیر آموزش و پرورش کاشان از امضای تفاهم نامه همکاری دو جانبه با اداره محیط زیست این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۳۹۲۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،"محمود خدمتی" در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: بخش مهمی از نظام آموزشی مدرن، مربوط به پرورش شهروندان دانا، جامعه پذیر، مسوولیت پذیر ، پاسخگو و مطالبه گر است که به نام هوش اجتماعی شناخته می شود و حفاظت از محیط زیست نیز بخشی از آن است.
به گفته وی، اگر آموزش های زیست محیطی به طور هدفمند و سیستمی در مدارس مورد توجه قرار بگیرد، کشور با بحرانهای خطرناکی مثل کمبود آب، آلودگی هوا و محیط زیست روبرو نخواهد شد.
وی تصریح کرد: با اجرای مفاد این تفاهم نامه، دانش آموزان با اهمیت محیط زیست خود آگاه شده و در حفظ و مراقبت آن به طور فعال و آگاهانه شرکت کرده و دیگران را نیز دعوت کنند.
وی اظهار داشت: تغییر 35 عنوان درسی کتاب های جغرافیا و علوم اجتماعی در مقاطع مختلف از جمله برنامه های آموزش و پرورش در سطح کلان با رویکرد حفاظت از محیط زیست است تا ذهن دانش آموزان به شیوه های مختلف نسبت به این موضوع به چالش کشیده شود.
وی تاکیدکرد: همکاری های ادارات آموزش و پرورش و حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان و استفاده از امکانات و ظرفیتهای کارشناسی و فرهنگی دو طرف در راستای انجام وظایف سازمانی زمینه فعالیت در این تفاهم نامه است که برای مدت سه سال تنظیم شده است.
خدمتی گفت: مشارکت و همکاری مستمر جهت برنامه ها و اجرای طرح های مندرج در برنامه جامع طرح ملی محیط یار، اشاعه فرهنگ زیست محیطی و شیوه های زندگی سازگار با محیط زیست در بین دانش آموزان ، اجرای دوره های آموزشی در راستای حفاظت محیط زیست جهت مربیان و معلمان از جمله مفاد این تفاهم نامه است.
رییس اداره محیط زیست کاشان گفت: در اصل پنجاهم قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی تلقی شده است و بر این اساس، آشنایی دانش آموزان مدارس با مسایل زیست محیطی به عنوان شهروندان آینده، یک ضرورت است.
" محمود قهرمانی" افزود: در سال تحصیلی 93، با اجرای طرح ملی محیط یار در 90 مدرسه این شهرستان و آموزش 200 نفر از فرهنگیان به عنوان مربی، پنج هزار دانش آموز تحت پوشش آموزش های زیست محیطی قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: برگزاری 20نمایشگاه عکس و آثار دستی دانش آموزان با استفاده از مواد بازیافتی، برپایی شش جشنواره و همایش با موضوع حفاظت از محیط زیست، آب و هوا از دیگر برنامه مشترک اداره محیط زیست و آموزش و پرورش کاشان بوده است.
وی تصریح کرد: در سال تحصیلی آینده که ششمین سال اجرای طرح محیط یار خواهد بود، با افزایش 130 واحد آموزشی، 10 هزار نفر از دانش آموزان شهرستان کاشان با موضوعات زیست محیطی آشنا خواهند شد.
به گفته وی، حمایت از طرحها و ابتکارات دانش آموزان، بازدید علمی وآموزشی ازمناطق تحت مدیریت سازمان جهت شناخت حیات وحش ایران و رستنیها، معرفی دو مدرسه مدرسه سبز، از جمله مفاد تفاهم نامه همکاری دو جانبه است.
قهرمانی افزود: زیست حمایت و پشتیبانی علمی و کارشناسی از مدارس دارای انرژی خورشیدی توسط اداره حفاظت محیط زیست و استفاده فرهنگیان و دانش آموزان از کتابخانه تخصصی اداره حفاظت محیط از دیگر موارد ذکر شده در این قرارداد همکاری است.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار