خرید خانه های سازمانی برای فرهنگیان ایرانی در سرپرستی ترکیه

خبرگزاری پانا: سرپرست مدارس جمهوری اسلامی ایران در در ترکیه و کشورهای آسیای میانه و روسیه از خرید خانه های سازمانی برای فرهنگیان ایرانی در ترکیه به منظور رفاه بیشتر خبر داد.

کد مطلب: ۳۹۲۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد

ابراهیم ندرلو در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار کرد: بنده از از سال 1392 دراین سمت در استانبول مشغول به فعالیت هستم. سرپرستی ترکیه و کشورهای آسیای میانه و روسیه بر 17 کشور نظارت دارد و یکی از گسترده ترین سرپرستی های جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: نظارت و هماهنگی بر 17 کشور با گستردگی جغرافیای و بعد مسافت کاری بسیار مشکل است. سرپرستی ترکیه و کشورهای آسیای میانه و روسیه با تدابیر خاص و استفاده از دنیای مجازی تلاش کرده تا بعد مسافت را کوچک کند. بهرحال بااستفاده از دهکده جهانی مرزها را از بین برده ایم و به راحتی از مدارس گزارش می گیریم و سرگروه های آموزشی هر ماه گزارشات مفصلی را تدوین و در اختیار ما می گذارند .

سرپرست مدارس جمهوری اسلامی ایران در در ترکیه و کشورهای آسیای میانه و روسیه در مورد چالش های پیش روی این سرپرستی گفت: یکی از مهمترین چالشها در استانبول و تفلیس فضای آموزشی محدود است که مشکلاتی را ایجاد کرده این مدارس استانداردهای فضای آموزشی را ندارند مخصوصا در استانبول که متقاضیان ثبت نام در مدرسه ایرانی بسیار است .

وی ادامه داد: در عشق آباد ، آلماتی و آستانا اخذ ویزا مشکلات خاص خود را دارد. در دوشنبه با توجه به عدم موافقت وزارت علوم با ادامه تحصیل دانشجویان در دانشگاه دوشنبه و کاهش آماری دانشجویان ایرانی پیش بینی کاهش دانش آموز هم به نظر می رسد .

ندرلو در پاسخ به این سوال که مهمترین اقدامی که در سال تحصیلی 94-93 در سرپرستی انجام شده چه بود؟ گفت: جذب حداکثری دانش آموزان یکی از مهمترین فعالیت ها استفاده از اسناد بالادستی در برنامه و فعالیت ها بود در مرحله بعدی کیفیت بخشی با بکارگیری گروه های آموزشی مدارس و در نهایت با اعتماد سازی بین اولیا و مدارس برقراری ارتباط مستقیم با اولیا ، انجام تبلیغ در مراسمات و برنامه های مختلف ، توجه به علایق و آرمانهای ملی ، مذهبی ایرانی در بین هموطنان و جذب دانش آموزان پیش دبستانی که همه این موارد دست به دست هم دادند مدرسه با جذب حداکثری خوبی سال گذشته را پشت سر گذاشت .

وی گفت: پس از پیگیری های قانونی موافقت با خرید خانه های سازمانی جهت استفاده همکاران فرهنگی اخذ شد.

ندرلو ادامه داد: تشکیل نمایشگاه در مدارس و استفاده از هنرهای دستی دانش آموزان در این نمایشگاه از جمله برنامه های بازگشایی مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار