معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به پانا خبر داد:

جایگزینی نیروگاه های تجدیدپذیر با نیروگاه های فرسوده گازی

خبرگزاری پانا: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از جایگزینی نیروگاه های فرسوده گازی با نیروگاه های تجدیرپذیر خبر داد.

کد مطلب: ۳۹۲۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد

هوشنگ فلاحتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا با بیان اینکه وزارت نیرو در دو غالب از نیروهای تجدید پذیر حمایت می کند، گفت: از گروه مپنا در خواست کردیم تا با انتقال تکنولوژی توربین های بادی زمینه ساخت این توربین ها در داخل را ایجاد کنند ضمن آنکه با صدور موافقت اصولی برای بخش خصوصی زمینه سرمایه گذاری در احداث نیروگاه های بادی و خورشیدی را ایجاد کرده.


وی افزود: با تحویل نخستین توربین بادی تولید داخل کشورمان جزء تولید کنندگان جهانی قرار گرفت و سرمایه گذران داخلی می تواند از توان گروه مپنا برای استفاده کنند و با این پشتیبانی ها به بهبود فضای کسب و کار داخل کشور کمک کنند.

کیفیت نیروگاه های ساخت ایران مشابه اروپاست
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مورد برنامه های وزارت نیرو در پسا تحریم برای حمایت از تولیدکنندگان انرژی های تجدید پذیر عنوان کرد: بر اساس مصوبه دولت مادامی که تولیدات داخل در حوزه ای فعال باشد امکان ورود آن از خارج از کشور را نداریم و این اطمینان را به سرمایه گذاران داخلی می دهم که در حوزه تولید نیروگاهی به سطحی از کیفیت رسیدیم که هیچ گونه ریسکی در این حوزه نداریم.

فلاحتیان ادامه داد: هم اکنون تجهیزات نیروگاه های گازی و سیکل ترکیبی که حدود بیست سال است در مدار است و پروژه های ساخت داخل آن فعال است کیفیتی مشابه کیفیت نیروگاه های ساخت اروپا دارد.

وی یادآور شد: با این اطمینان در تولید توربین بادی گروه مپنا ورود کرد که توان و تخصص کافی و روزآمد دنیا را کسب کردیم و برنامه در این حوزه افزایش تولید نیروگاه های بادی و خورشیدی را در برنامه داشته باشد.

خرید تضمینی برق پاک به مدت 20 سال
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین اعلام کرد: مقرر است هر سال 1000 مگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی را در کشور احداث کنیم، به علاوه تعرفه های خرید برق نیروگاه های تجدیدپذیر به ویژه نیروگاه های بادی در هفته های اخیر توسط وزیر نیرو ابلاغ شده است.

فلاحتیان یادآور شد: مقرر است ما به صورت خرید تضمینی در مدت 20 سال متعهد شویم که برق نیروگاه های بادی و به طور کلی نیروگاه های تجدیدپذیر را به صورت تضمینی خریداری کنیم بنابر این سرمایه گذاری در حوزه نیروگاه های تجدیدپذیر هیچ ریسکی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران می توانند با دریافت وام و پرداخت اقساط آن در دراز مدت از درآمد و فروش برق ممکن خواهد بود.

نیروگاه های تجدیدپذیر جایگزین سوخت های فسیلی
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه ای برای جایگزینی نیروگاه های تجدیدپذیر با نیروگاه های فرسوده با سوخت فسیلی دارید؟ اظهار کرد: برنامه وزارت نیرو افزایش راندمان نیروگاه هاست و یکی از اقدامات حذف نیروگاه های گازی فرسوده که راندمان پایین دارند است و به جای آنها از نیروگاه های سیکل ترکیبی با رندمان بالای 50 درصد بهره بگیریم همچنین با توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر سوخت کمتری را در تولید انرژی مصرف کنیم و از نیروی باد، آب و خورشید انرژی تولید کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار