در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

بازسازی 1000 خانه بهداشت در سال جاری

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره توسعه شبکه بهداشتی در کشور گفت: در سال جاری هزار خانه بهداشت بازسازی و تعمیر می شوند.

کد مطلب: ۳۹۱۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد

نعمت الله منوچهری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه توسعه شبکه های بهداشتی با ارتقاء بهداشت رابطه مستقیم دارد، گفت: خدمات حوزه بهداشت از توزیع دارو، مکمل برای نوزادان، کودکان، افراد سالمند و مادران باردار آغاز می شود و به تجهیز و تأمسن خانه های بهداشت می رسد.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: طرح تحول سلامت فرصت خوبی برای پیشبرد برنامه های حوزه بهداشت است اما این طرح با هدف گیری درمان آغاز شد و وزارت بهداشت بعد از این حوزه درمان به حوزه بهداشت توجه کرد در صورتی که همه ما می دانیم حوزه بهداشت چقدر اهمیت دارد.


این نماینده مجلس افزود: در حاشیه شهرها اقدامات بهداشتی در قالب طرح تحول سلامت در حال انجام است، طبق اعلام وزارت بهداشت باید 10 میلیون حاشینه نشین تحت پوشش قرار بگیرند که در گزارشی که وزیر بهداشت ارائه داده تا کنون 8 میلیون نفر از حاشیه نشینان در کشور تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار گرفتند.


وی اضافه کرد: یکی از خدماتی که در قالب بسته بهداشتی در طرح تحول سلامت ارائه شده خدمات اولیه دندانپزشکی است که این مساله برای پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی در حوزه ارتقاء بهداشت انجام شده است.


منوچهری در پاسخ به اینکه میزان اعتبار تجهیزات خانه های بهداشت چقدر تعیین شده است، گفت: در سال 94 پیش بینی اعتبار احداث و تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات در حوزه بهداشتی کشور در حدود 1000 میلیارد تومان صورت گرفته است. از طرفی تخصیص 100 میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز 1000 خانه بهداشت در سال جاری انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار