معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان:

نگاه دانش آموزان در جشنواره فرهنگی و ادبی باید اسلامی و ملی باشد

خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: نگاه دانش آموزان فرهیخته در جشنواره فرهنگی و ادبی باید اسلامی و ملی باشد.

کد مطلب: ۳۸۸۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمد جواد احمدی در مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره فرهنگی و ادبی مرحله کشوری دانش آموزان متوسطه دوم با اشاره به سخن حضرت علی (ع) که فرمودند ارزش هر کسی به اندیشه و عقل اوست اظهار کرد: سرمایه های اصلی این جشنواره دانش آموزان فرهیخته ای هستند که ابزارشان عقل و اندیشه است.

وی وجود دو نگاه اسلامی و ملی را در دانش آموزان ضروری دانست و با تشریح نگاه اسلامی گفت: قرآن محور، دستور العمل و آیین نامه اجتماعی ما است که اندیشه های مخالف را به مبارزه طلبیده و بعد از 14 قرن هیچ کس توان مبارزه با آن را ندارد پس ما بالاترین منطق، فرهنگ و اندیشه را در کتاب آسمانی و دین مبین اسلام داریم و در حال حاضر با استعانت از این دو در اوج قله های فرهنگی هستیم.
احمدی ادامه داد: نگاه با عینک ملی به ما می آموزد که در سرزمینی زندگی می کنیم که تمدن مهد تمدن و فرهنگ است و در دامانش اندیشمندان و سرشناسان گذشته و معاصر پرورش یافته اند که اساس تصمیم گیری هایشان بر پایه ی گفتگو و تفکر بوده است.
قائم مقام ستاد سی و سومین جشنواره فرهنگی و ادبی دانش آموزان متوسطه دوره دوم گفتگو کردن زیر سایه ی احترام را هنر یک جامعه دانست و ابراز کرد: کشوری که منطق دارد هیچ ترسی از گفتگو ندارد.
احمدی افزود: مبنای تصمیم گیری مسوولین در کشور ما پژوهش، تفکر و گفتگو است یعنی مسیری که شما به عنوان نمونه ای از 13 میلیون دانش آموز در کشور انتخاب کردید.
وی با اشاره به فعالیت ادیبان، شعرا و داستان نویسان که پتانسیل موجود در یک کشور را به رخ جامعه می کشند، اظهار کرد: اهالی فرهنگ و ادب در هر کشور زوایای پنهان و خطرناکی که آینده یک کشور را تخریب می کند شناسایی می کنند و با زبان کنایه آن را بیان می نمایند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: تکنولوژی و فضای مجازی فاصله زمانی و مکانی را بین افراد از بین برده است و شبکه های اجتماعی بستری را برای برقراری ارتباطی سریع ایجاد کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار