مدیر عامل قطار شهری شیراز:

با تصویب شورای شهر دانش آموزان بلیط نیم بهای مترو دریافت می کنند

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: طرحی را آماده کرده‌ایم که در صورت تصویب شورای شهر دانشجویان، دانش‌آموزان و خانواده شهدا بتوانند از بلیط نیم‌بهای مترو بهره‌مند شوند.

کد مطلب: ۳۸۸۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اسدالله حاجی زمانی در حاشیه بازدید خبرنگاران عنوان کرد: از ابتدای مهر که دانشگاه‌ها و مدارس شروع می‌شود خدمات بیشتری ازنظر کمی و کیفی به شهروندان ارائه می‌شود و از آن جمله در حال تهیه طرحی هستیم که برای دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده شهدا بلیط نیم‌بها ارائه کنیم که البته این طرح باید در شورای شهر به تصویب برسد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: تا پایان سال آینده طول این خط به حدود ۲۵ کیلومتر افزایش می‌یابد.

متروی شیراز در فاز یک از خط یک در مسیری حدود 12 کیلومتری روزانه از ساعت 7 صبح تا 15 نسبت به جابجایی شهروندان اقدام می‌کند.

وی با اشاره به طولانی‌بودن خط یک متروی شیراز گفت: این خط به‌صورت طولی در مسیر شرق به غرب شیراز بوده و تا پایان سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود تا مردم مناطق کمتربرخوردار شیراز نیز از مزایای مترو بهره‌مند شوند.

حاجی‌زمانی با اشاره به وضعیت بهره‌برداری از فاز یک خط یک متروی شیراز بیان کرد: در این مسیر روزانه زیر نظر مدیریت عملیات و راهبرها کنترل نظارت‌های لازم برای حرکت قطارها صورت می‌گیرد.

مدیرعامل قطارشهری شیراز با بیان اینکه تونل‌های قطارشهری خود یک شهر زیرزمینی را تشکیل می‌دهند بیان کرد: خدمات مختلف در تونل‌ها به صورت شبانه کنترل و ایمنی لازم نیز صورت می‌گیرد.

حاجی‌زمانی با بیان اینکه دو قطار به‌عنوان جایگزین در خط آماده ارائه سرویس هستند افزود: به‌جزء قطارهای فعال در حال حاضر مراحل صدور مجوز دو قطار دیگر نیز برای جابجایی مسافران در دست اقدام است که با این دو قطار ساعات فعالیت متروی شیراز به 12 ساعت افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه برنامه قطار شهری شیراز، تجهیز متروی شیراز به 105 واگن تا پایان سال 95 است خاطرنشان کرد: تاکنون برنامه‌ریزی لازم برای تامین 75 واگن انجام شده است و تا یکماه آینده نیز نخستین واگن به گمرک بندرعباس می‌رسد.

*در این مراسم از تلاش یکساله خبرنگاران فعال حوزه قطار شهری شیراز نیز تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار