بازار رو به رکود آلبوم های موسیقی/۱

توتونچیان:مردم بیش ازپیش موسیقی گوش می دهند ولی بهای آن پرداخت نمی شود

خبرگزاری پانا: محمدحسین توتونچیان گفت: صنعت موسیقی در همه جای دنیا رو به نزول است، این به این معنی نیست که مردم موسیقی گوش نمی دهند بلکه مردم بیش از پیش به موسیقی روی آورده اند ولی بهایی برای آن پرداخت نمی شود.

کد مطلب: ۳۸۸۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
محمد حسین توتونچیان کنسرت گذار و تهیه کننده موسیقی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، گفت: به تازگی آلبوم موسیقی «میخانه خاموش» را منتشر و روانه بازار موسیقی کشور کرده ایم که با استقبال خوبی مواجه شده است، این آلبوم به خوانندگی سالار عقیلی و همکاری گروه دستان تولید و منتشر شده است.
وی در خصوص وضعیت تولید و انتشار آلبوم های موسیقی، اظهار کرد: صنعت موسیقی در همه جای دنیا رو به نزول است، این به این معنی نیست که مردم موسیقی گوش نمی دهند بلکه مردم بیش از پیش به موسیقی روی آورده اند و در تمام روز از آن جدا نیستند ولی بهایی برای موسیقی پرداخت نمی شود. اینترنت و گسترش آن باعث شده است که آلبوم های موسیقی و قطعات به راحتی در دسترس مخاطبان قرار گیرد و این به فروش آلبوم لطمه بزند.
این تهیه کننده موسیقی تصریح کرد: این امر یک فرهنگ سازی می طلبد که وظیفه تمامی کسانی است که می توانند بر روی مردم تاثیرگذار باشند. جبر هم در این میان کمک می کند ولی فرهنگ سازی تاثیر بیشتری داشته و کمک بیشتری می کند. جبر شامل پلیس اماکن و پلیس دیتا می شود که نمی توانند تمامی راه های این قانون گریزی را ببندند. آیا پلیس اماکن می تواند تمامی مغازه ها را پلمب کند، تنها می تواند بخشی از مسئله را حل کند و آیا پلیس دیتا می تواند تمامی سایت ها را ببندد، پس فرهنگ سازی درست می تواند بیشترین و بهترین تاثیر را بگذارد.
وی ادامه داد: باید به مردم آموزش داده شود که کپی یعنی دزدی و دزدی کار غیر شرع و عرف است که در هیچ آئین و مذهبی پذیرفتنی نیست. وقتی مهران مدیری اول همه دی وی دی ها می گفت خواهش می کنم کپی نکنید، یک فریاد و یک معضل و آهی بود که از نهاد یک هنرمند بلند می شد. فق متولیان می دانند چقدر هزینه برای یک دی وی دی چه در قالب فیلم و چه در قالب آلبوم موسیقی صرف می شود با وجود درآمدهایی که حتی هزینه تولید کننده را بازنمی گرداند.
توتونچیان در پایان خاطر نشان کرد: امروز شما کدام ماشین را می بینید که وقتی از کنار شما رد می شود صدای موسیقی اش به گوش نرسد، همه ضبط دارند و موسیقی گوش می دهند منتها با استفاده از یک فلش که به صورت فشرده تمام قطعات موسیقی را در خود گنجانده است و دیگر کسی به سراغ تهیه آلبوم نمی رود. فرهنگ سازی کمک بزرگی می کند به اینکه مردم متوجه شوند باید هزینه محصولی را که دریافت می کنند پرداخت کنند تا هنرمند و عواملی که در تولید آن اثر نقش داشته اند باز هم بتوانند فعالیت کرده و خوراک موسیقایی آنان را تامین کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار