خبرچه توسعه و پیشرفت کشور نیازمند رشد زیرساخت های ارتباطی است

خبرگزاری پانا: رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: توسعه و پیشرفت کشور نیازمند رشد زیرساخت های ارتباطی است.

کد مطلب: ۳۸۱۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، نصرالله جهانگرد روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل افزود: هم اکنون تمامی اقدامات اقتصادی، فرهنگی ، اجتماعی و امنیتی وابسته به توسعه شبکه های ICT است و توسعه این امکانات به توسعه همه جانبه کشور منجر می شود.


وی با اشاره به سه ویژگی مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات، سریع بودن، ارزان بودن و متنوع بودن را از جمله ویژگی های آن برشمرد و گفت: استفاده از این امکانات کاهش هزینه های اضافی را موجب شده و سودآوری زیادی را در هر حوزه فعالیتی به دنبال دارد.


جهانگرد با بیان اینکه برنامه 20 ساله توسعه ایران با هدف تبدیل شدن به کشور اول منطقه خاورمیانه تدوین شده ، افزود: موفقیت در این برنامه نیازمند رشد هشت درصدی اقتصاد کشور در هر سال است.


وی ادامه داد: لازمه رشد اقتصادی در هر دوره ای داشتن اطلاعات و قدرت ارتباطات است که در زمان 10 ساله باقی مانده از برنامه توسعه 20 ساله کشور باید زیرساخت های فناوری ارتباطات و اطلاعات توسعه یابد.


وی با بیان اینکه تعداد تحصیل کرده های دانشگاهی در افق چشم انداز توسعه 20 ساله کشور به 20 میلیون نفر می رسد، استفاده از مهارت های علمی این تحصیل کرده ها را نیازمند تامین زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات ذکر کرد.


وی گفت: باید زیرساخت های اشتغال این افراد را تامین کرده و با برپایی شرکت های دانش بنیان موجب رشد و ترقی کشور در تمامی زمینه ها را فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار