رییس کتابخانه ملی؛

مهم ترین کارکرد آموزش و پرورش ایجاد انسجام ملی است

خبرگزاری پانا:رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی مهم ترین کارکرد آموزش و پرورش را ایجاد انسجام ملی عنوان کرد و گفت: بر این باوریم انسجام بخشی باعث بقای جامعه خواهد شد.

کد مطلب: ۳۸۰۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید رضا صالحی امیری روز دوشنبه در سی ودومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که هم اکنون در سالن همایش برج میلاد در حال برگزاری است، سرعت تغییرات در ایران را بسیار وسیع عنوان کرد و گفت: جمعیت کشور تحت تاثیر این تحولات است ، برخی جامعه شناسان از آن به عنوان زلزله اجتماعی یاد می کنند و عمق آن را به نوعی تعبیر کرده که بالاترین تا پایین ترین سطح اجتماع را دربرمی گیرد.
صالحی امیری با اشاره به نقش شبکه های اجتماعی در جامعه امروز گفت: هم اکنون از دانش آموزان ابتدایی در مدارس تا پیرترین افراد در شبکه های اجتماعی حضور دارند و به صورت لحظه ای با ورود به این شبکه ها به اطلاعات و منابع و هر آنچه که می خواهند دست می یابند.
رییس کتابخانه ملی با تاکید بر این که ما نیازمند یک جامعه متشکل و سامان یافته هستیم، این مهم را از رسالت های مهم آموزش و پرورش عنوان کرد.
وی در ادامه به برگزاری انتخابات سال 92 اشاره کرد و گفت: این انتخابات در فضای آزاد و آرام مبتنی بر مبانی دینی و قانونی برگزار شد و از همه اقشار جامعه در آن کاندید وجود داشت. لذا همه مشاهده کردند به رغم همه نوع تبلیغات ، ملت ایران با حضور خود حماسه ای تاریخی را رقم زد.
به گفته وی، با سنجش ها و افکارسنجی نمی توان جامعه را شناسایی کرد چرا که شواهد و تجربه نشان داده جامعه ما در نقاط و مواقع حساس نظرات خود و هر آنچه را که خود می خواهند اعمال می کند.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ادامه جامعه را به دو فضای فرهنگی رسمی و غیررسمی که مردم در آن زیست می کنند، تقسیم کرد و گفت: آموزش و پرورش باید بتواند چگونه فرهنگ رسمی را مدیریت کند.
صالحی امیری گفت: واقعیت فرهنگی غیررسمی در جامعه ما وجود دارد و در اذهان جوانان و نوجوانان ما شکل گرفته که به دنبال آن این قشر در مدرسه یکجور و در منزل جور دیگری فکر می کنند.
رییس کتابخانه ملی تصریح کرد: لایه های زیرین مدرسه ، شهر ، شهرستان ها ، استان ها و... در حال جوشش است لذا باید با اسکن هایی که انجام می دهیم به لایه های زیر دست یافته و بتوانیم هدایتگر خوبی برای نسل های آینده باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار