امضاءسند همکاری بهزیستی با معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه

خبرگزاری پانا: سازمان بهزیستی کشور با هدف کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرم، در راستای منویات رهبر معظم انقلاب با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه سند همکاری مشترک امضا کرد.

کد مطلب: ۳۷۹۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در راستای تحقق فرمایش رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت آسیب‌شناسی و علت‌یابی در زمینه عدم پیشرفت لازم در بخش سبک و فرهنگ زندگی و همچنین با تاکید بر فرمایشات معظم له مبنی بر علمی بودن پیشگیری از وقوع جرم و لزوم مشورت و همکاری با کارشناسان و صاحب‌نظران برای شناسایی عوامل جرم و آسیب‌های ناشی از آن و لزوم تعامل دو جانبه دستگاه‌های مسئول و قوه قضائیه ، سند همکاری مشترک میان سازمان بهزیستی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دستگاه قضایی به امضا رسید .

این همکاری بر پایه تاکید طرفین بر اجرایی‌سازی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم معاضدت دستگاه‌های مسئول در امر پیشگیری انجام می‌شود که موضوعات آن شامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار همچون اعتیاد، خشونت، طلاق، کودکان کار و خیابان، توسعه و تعمیم اجرای برنامه مشاوره و آموزش پیش از ازدواج و مداخلات تخصصی، عضویت و مشارکت بهزیستی در کمیته ملی مداخلات طلاق معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و ... است.

یادآوری می‌شود، به منظور حسن اجراء، نظارت و ارزیابی مفاد این سند، کمیته راهبری نیز میان نمایندگان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و سازمان بهزیستی تشکیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار