مرکز فرهنگی سعدی شناسی شیراز تا 2 سال دیگر به بهره برداری می رسد

خبرگزای پانا: مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از آغاز عملیات اجرایی پروژه مرکز فرهنگی سعدی شناسی در شیراز خبر داد .

کد مطلب: ۳۷۳۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر مصیب امیری گفت : مرکز سعدی شناسی شیراز در راستای فعالیت های پژوهشی ، معرفی شخصیت و آثار دانشمند ارزنده شیخ اجل سعدی شیرازی ساخته می شود .

به گفته وی مرکز فرهنگی سعدی شناسی به مساحت 2 هزار و 700 مترمربع در یک طبقه شامل آمفی تئاتر ، فضاهای پژوهشی - اداری ، کتابخانه و ... احداث می شود .
مدیر کل میراث فرهنگی فارس افزود : این مرکز در کنار پروژه های باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه ای فارس در شیراز و همچنین پروژه بزرگ موزه پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین پروژه های عمرانی استان و کشور محسوب می شود .
امیری با بیان اینکه مرکز فرهنگی سعدی شناسی به دلیل قرار گرفتن در مجاورت آرامگاه سعدی و جلوگیری از تأثیر منفی بصری بر محوطه و ساختمان آرامگاه ، پروژه در زیر زمین اجرا و بام آن نیز بصورت بام سبز احداث خواهد شد گفت : ساخت این مرکز هیچگونه آسیبی از نظر منظر فرهنگی و تاریخی برای معماری آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی نخواهد داشت .
امیری افزود : عملیات اجرایی فاز 2 این مرکز از ابتدای تیرماه آغاز شده که در این فاز اجرای کامل پوشش سقف با پیش بینی حدود12 میلیارد ریال اعتبار به مدت یک سال اجرایی می گردد .
مدیرکل میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد : در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز به مبلغ40 میلیارد ریال در بازه زمانی برنامه ریزی شدهحداکثر تا پایان سال 96 این پروژه تکمیل ، تجهیز و به بهره برداری خواهد رسید.
بنابراین گزارش مرکز فرهنگی سعدی شناسی شیراز در ضلع شمالی آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی در حال ساخت است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار