مجوزی برای برداشت نمک از دریاچه ارومیه صادر نشده است

خبرگزاری پانا:مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هیچ گونه مجوزی جهت برداشت نمک از دریاچه ارومیه در سال جاری صادر نشده است.

کد مطلب: ۳۷۳۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،حمید قاسمی در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید محیط زیست هشترود با اشاره به روند خشکی دریاچه ارومیه، این پدیده را بزرگ ترین چالش محیط زیستی منطقه عنوان کرد و افزود: به دلیل مصرف نکردن صحیح آب در این حوزه، با مشکل مواجه شده ایم که با همت و پیگیریهای دولت تدبیر و امید، برای احیای آن گامهای ارزنده ای برداشته شده است.

وی، اعتبار اختصاص یافته توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه برای طرح های محیط زیست آذربایجان شرقی در راستای نجات دریاچه را ناکافی دانست و خواستار افزایش این اعتبار شد.

قاسمی یادآوری کرد: برای اجرای طرح های برنامه ریزی شده به منظور احیای این دریاچه 23 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان محیط انسانی این اداره کل، درسال گذشته بیش از سه هزار و 300 واحد صنعتی استان را از نظر آلودگی های زیست محیطی پایش کرده و به 437 مورد از آن ها اخطاریه صادر شده است.

قاسمی افزود: امسال برای کاهش آلودگی هوای تبریز نیز 100 درصد نیروگاه های این شهرگاز سوز شده است.

فرماندار هشترود نیز دراین آیین، ورود فاضلاب های شهری به رودخانه آقبلاغ چایی این شهرستان را زمینه ساز بروز خطرات زیست محیطی بسیاری اعلام کرد و گفت: پسماندهای شهری که به این رودخانه می ریزد، بر روی منابع آبی این شهرستان نیز تاثیر بدی می گذارد.

حسن مستفید، خواستار تکمیل، تجهیز و ساماندهی فاضلاب شهرک صنعتی پروفسور هشترودی شد و افزود: شبکه فاضلاب این شهرک قرار بود سال گذشته به اتمام برسد که این کار انجام نشد و با تلاش ادارات ذیربط امسال به پایان خواهد رسید.

وی اظهارکرد: محیط بانان محیط زیست باید از گونه های جانوری دامنه کوه سهند و سد سهند بازدیدهای مستمری داشته باشند و با شکارچیان و صیادان متخلف دراین مناطق برخورد جدی کنند.

دراین آیین جواد اصلانی به عنوان رییس جدید اداره محیط زیست هشترود معرفی و از خدمات امیر قاسم زاده تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار