مقام هفتم دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی

خبرگزاری پانا: معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان ، از کسب 3 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز در پنجاه وششمین المپیاد جهانی ریاضی در تایلند توسط دانش آموزان ایران خبر داد.

کد مطلب: ۳۷۲۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حسن ساعی دهقان با اشاره به حضور درخشان دانش آموزان ایرانی در المپیاد ریاضی ، اظهارکرد: علی صیادی ، آریا حلاوتی ، مجتبی زارع بیدکی به مدال طلا ، امین بهجتی و فربد اکباتانی به مدال نقره وعلی دائی نبی به مدال برنز این دوره از المپیاد دست یافتند.

وی با تاکید بر این که تیم ایران باکسب 145نمره پس از کشورهای آمریکا ، چین ،کره جنوبی، کره شمالی ،ویتنام واسترالیا در رده هفتم قرار گرفت، افزود: کشورهای صاحب نام این عرصه همچون مجارستان ،انگلستان ،آلمان و هلند به ترتیب در رتبه های بیستم ، بیست و دوم، بیست وهفتم وچهل وسوم قرار گرفتند.
معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به اینکه آزمون سال جاری جزو آزمون های دشوار این المپیاد در سال های اخیر بوده است ادامه داد: تنها 39 نفر از جمع 624 دانش آموز حاضر در این رقابت موفق به کسب مدال طلا شده اند که 3 مدال آن سهم دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران بوده است .
ساعی دهقان خاطرنشان کرد: افتخارآفرینان المپیاد ریاضی بامداد روز جمعه 26 تیرماه از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به کشور باز می گردند و مورد استقبال مسوولین وزارت آموزش وپرورش ،خانواده ها و اعضای باشگاه دانش پژوهان جوان قرار می گیرند.
پنجاه وششمین المپیاد جهانی ریاضی با شرکت 104کشور از 13تا 25تیرماه در شهر چیانگ مای تایلند برگزارشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار