مدیرعامل توزیع برق استان فارس:

فارس از اعمال خاموشی به مشترکان معاف خواهد شد

خبرگزاری پانا: مدیرعامل توزیع برق استان فارس گفت: استان فارس به زودی از اعمال خاموشی به مشترکان معاف خواهد شد.

کد مطلب: ۳۷۲۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، زینل قنبرپور در یك كنفرانس خبری گفت: امسال نیز تدابیر اندیشیده و اجرایی شده در توزیع برق استان فارس علی‌رغم تمام موانع و مشكلات، موفقیت آمیز بوده و زمینه‌ساز كاهش قابل توجه در برق مصرفی در زمان اوج بار شبكه بوده‌ایم.
قنبری اضافه كرد: این موفقیت در حالی حاصل شده است كه شاهد افزایش تعداد مشتركان از یك سو و از طرف دیگر اضافه شدن تعداد 6 شهرستان به شهرستان‌های دارای تعرفه برق گرمسیری بوده‌ایم.
وی با استناد به گزارش‌های آماری ارائه شده از سوی دستگاه‌های متولی در موضوع هواشناسی، خاطرنشان كرد: امسال میانگین گرمای هوا در كشور و استان فارس یك‌درجه افزایش داشته است.
قنبری گفت: پیك بار در نظر گرفته شده از سوی توانیر برای ایام اوج مصرف در استان فارس 1500 مگاوات بود كه با اقدامات انجام شده به 1290 مگاوات كاهش پیدا كرده است.
وی با بیان اینكه براین اساس 210 مگاوات پیك‌سایی در فارس را شاهد بوده‌ایم، گفت: این اقدام كه مورد تقدیر و تحسین توانیر نیز قرار گرفته است، در حالی انجام شد كه در سایر استان‌های كشور چنین موفقیتی را شاهد نیستیم.
قنبری اضافه كرد: برای تولید 210 مگاوات انرژی برق باید یك نیروگاه 300 مگاواتی احداث شود كه هزینه احداث چنین نیروگاهی، 900 میلیارد تومان است، از طرفی به فرض وجود چنین نیروگاهی، 18 میلیارد تومان هزینه جاری تولید 210 مگاوات برق خواهد بود.
مدیرعامل شركت توزیع برق استان فارس گفت: براساس قولی كه از سوی مسئولان توانیر داده شده است، اگر به دلیل بالارفتن میزان مصرف برق توانیر مجبور به اعمال خاموشی شود، استان‌هایی كه در پیك‌سائی موفق عمل كرده و به پیك تعیین شده حداكثری نرسیده باشند، از خاموشی معاف خواهند بود.
قنبری یادآور شد: در استان فارس 850 هزار مشترك برق وجود دارد و سالانه 40 تا 45 هزار مشترك جدید به این تعداد اضافه می‌شود، كه 20 درصد آنان را بخش كشاورزی به‌خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار