مدیر آموزش و پرورش ابهر:

پروژه مهر شور، نشاط و لبخند را برای دانش‌آموزان به همراه دارد

خبرگزاری پانا: مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر در جلسه هماهنگی مدیران مدارس با بیان اینکه پروژه مهر نمادی از برنامه‌های عملیاتی آموزش و پرورش است، گفت: پروژه مهر شور، نشاط و لبخند را برای دانش‌آموزان به همراه دارد.

کد مطلب: ۳۷۲۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، " موسی رضایی" در جلسه هماهنگی مدیران مدارس که با دستور کار پروژه مهر در سالن شهید باهنر ابهر برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌ریز‌ی‌های دشمنان علیه کشورمان توجه به اقتصاد مقاومتی به ویژه در زمینه استفاده بهینه از همه امکانات و تجهیزات در مدارس و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را دو چندان کرده است.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در زمینه هماهنگی و تمهید مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس و ‌آماده‌سازی فضاهای فیزیکی مدارس تصریح کرد: مدرسه خوب مدرسه‌ای است که بوی مهربانی و زندگی از‌ آن به مشام می‌رسد و دانش‌آموزان با حضور در چنین مدرسه‌ای اعتماد به نفس، مهارت، صداقت و تربیت اسلامی و اخلاق دینی می‌آموزند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر با بیان اینکه پروژه مهر نمادی از برنامه‌های عملیاتی آموزش و پرورش است، افزود: هدف از اجرای این پروژه آغاز سال تحصیلی آتی با شور و نشاط و لبخند دانش‌آموزان در فضایی زیبا و شاداب است.

رضایی با تاکید بر تجمیع اموال اسقاطی مدارس و بحث سرویس دانش آموزان عنوان کرد: مسئولان باید اهتمام لازم را در زمینه لباس متحدالشکل، رفع مشکلات سیستم گرمایشی و تعمیر و بازسازی سرویس‌های بهداشتی انجام دهند.

در ادامه حجت‌اله عباسی معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر،افزایش عملکرد و توانایی مدیران را از جمله اهداف پروژه مهر دانست و اظهار کرد: این پروژه از برنامه‌های دهه 70 است که با هدف انسجام عملکرد‌های مدیران در ایام تعطیلات در تابستان طراحی و هر ساله به اجرا در می آید که در صورت اجرای صحیح آن می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات مدارس در طول سال تحصیلی پیشگیری کرد.

وی هوشیاری و تذکر را از محورهای اصلی پروژه مهر دانست و خاطر نشان کرد: روح عملیاتی این پروژه برگرفته از آیات قرآن کریم است که برتذکر و بیداری تاکید می کند و موجب رشد عملکرد و کیفیت بخشی اقدامات اجرایی و افزایش بهره‌وری می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان ابهر با اشاره به این که برخی اقدامات پروژه ی مهر از سال 93 آغاز شده است به پیش بینی و نیاز سنجی رشته‌های جدید و نیاز های تخصصی در زمینه نیروی انسانی اشاره و افزود بر اساس دستور العمل ارسالی به مدارس اجرای این طرح از 15تیر تا 15 مهر ماه ادامه می‌یابد.

عباسی مدیریت زمان را لازمه موفقیت فعالیت‌ها و تلاش‌های مدیران در اجرای این پروژه دانست و افزود: ارتقا کمی و کیفی شاخص‌های آموزش و پرورش منوط به استفاده حداکثری از امکانات و ظرفیت‌های درون و برون سازمانی است.

وی با اشاره به لزوم به روز بودن و دقت در ارسال گزارش فعالیت‌ها اصلی ترین فعالیت پروژه مهر را در متوسطه دور دوم ساماندهی و سازماندهی نیری اسنانی دانست و بر چینش درست معلمان براساس تخصص و توانایی‌های آن‌ها تاکید کرد.

عباسی خود ارزیابی مدیران را یکی از روش‌های مفید برای ارتقای عملکرد مدیران دانست و افزود: باید ضعف‌های احتمالی موجود و آسیب‌شناسی اقدامات سال گذشته در دستور کار قرار گیرد.

در پایان این جلسه علی باقری کارشناس کارشناس فناوری آموزش و پرورش شهرستان ابهر بر راه كارهای استفاده از سیستم جهت ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد اشاره و بر لزوم توجه به تقویم زمانبندی ثبت نام٬ دقت نظر در ثبت نام٬ فراخوان خانواده ها جهت ثبت نام به موقع فرزندان خود٬ حضور دائم عوامل اجرایی در ثبت نام، ثبت نام میان پایه ها، تكریم ارباب رجوع و رعایت دقیق مفاد بخشنامه‌های ارسالی از سوی ستاد نظارت بر ثبت ‎ نام خصوصاً در مورد دریافت وجوه قانونی تأكیدنمود.

شایان ذکر است در این مراسم که با حضور موسی رضایی مدیر آموزش و پرورش ابهر، حجت اله عباسی معاون آموزش متوسطه، اسماعیل افشاری معاون آموزش ابتدایی و مسئولین کارگروه های پروژه مهر برگزار شد، از مدیران و مجریان برتر پروژه مهر 93 با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

/عزیزی/

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار