باهماهنگی شبکه ی بهداشت شهرستان ری و بخشداری ها:

اجرای طرحهای پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و حیوان

خبرگزاری پانا: در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیری و کنترل بیماری های انسان و حیوان، شبکه ی بهداشت شهرستان ری جلسات هماهنگی با بخشداری ها رابرگزار کرد.

کد مطلب: ۳۷۱۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل از روابط عمومی شبکه ی بهداشت، جلسات هماهنگی به‌ منظور آشنایی و جلب مشارکت بخشداری ها تاکنون در حسن‌آباد و قلعه ‌نو برگزار شده است.

در این نشست‌ ها سعی بر این است تا دهیاران و مسوولین شورای روستاها نیز ضمن آشنایی با خطرات بیماری های مشترک انسان و حیوان، زمینه ی همکاری بیشتر را در سطح شهرستان فراهم کنند.

در جلسات کارشناسان شبکه، ضمن آموزش راه‌ های انتقال و روش‌ های پیشگیری، مسوولین منطقه را نسبت به بروز این گروه از بیماری ها حساس کرده و زمینه را برای فعالیت‌ های بیشتر مهیا می کنند.

ازجمله توافقات انجام‌شده در این نشست‌ ها می توان به آموزش گروه‌ های در معرض خطر ابتلا به آنفولانزای پرندگان اشاره کرد که مقرر شد مسوولین دامداری ها و کارگران آن‌ ها، متصدیان فروش گوشت مرغ و همه ی افرادی که به نحوی با پرندگان سروکار دارند آموزش گرفته تا ضمن آشنایی با راه‌ های انتقال بیماری، روش‌ های محافظت شخصی را نیز بیاموزند.

شایان ذکر است، زهره توکلی کارشناس مسوول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها ضمن اعلام این خبر گفت: این هماهنگی ها با سایر ادارات شهرستان نیز در دست اجراست و امید است تا با آموزش گروه‌های مختلف بتوانیم از شیوع بیماری ها جلوگیری کنیم.

/خبرنگار-اشواق رباع/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار