مدیرکل فرهنگی،هنری،اردو ها و فضاهای پرورشی:

تمرین روزه داری با بازیهای کودکانه بسیار اثر بخش است

خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگی،هنری،اردو ها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: می توانیم با بازیهای کودکانه فرزندانمان را با فضا و حال هوای ماه مبارک رمضان و روزه داری آشنا کنیم .

کد مطلب: ۳۷۰۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد

مهدی علی اکبرزاده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: بهترین شرایط برای ترغیب کودکان به مقوله روزه داری این است که حتی اگر شده فرزندانمان را به صورت بازی و سرگرمی با این موضوع آشنا کنیم.

وی افزود : اما باید توجه داشت که نباید با اجبار روزه داری را برای فرزندانمان سخت جلوه بدهیم. باید در این زمینه مراقب باشیم چرا که کوچترین سختی ممکن است خاطره بدی را در ذهن آنها تداعی کند و حتی اثر سوء در رفتار بزرگسالی آنها داشته باشد.

مدیرکل فرهنگی، هنری ،اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خاطره ای را یادگار حضرت امام (ره) حجت الاسلام و المسلیمن سید حسن خمینی نقل می کرد که" در روز های گرم تابستان که فصل روزه بود و عمه های من که به سن تکلیف رسیده بودند و باید روزه می گرفتند چون حضرت امام (ره) احساس می کردند در این شرایط برای آنها سخت است با ترفندی آنها را مسافرت می فرستاد تا در آن شرایط روزه نگیرند تا ذهنیت منفی و بد روزه داری در ذهن آنها باقی نماند و سختی خاصی را در سنین کودکی متحمل نشوند و اما در عین حال روزه هایشان را در ایام زمستان می گرفتند."

وی تصریح کرد: این خاطره یک برنامه خوب تربیتی برای ما است تا فرزندانمان را با شیوه های خوب به مسئله روزه داری آشنا کنیم و حتی در بازی ها و سرگرمی ها نوع روزه را مشخص کنیم زیرا روزه داری فقط در مورد خوردن و آشامیدن نیست بلکه پرهیز از برخی کلمات و رفتار ها است .

علی اکبرزاده گفت: به خاطر دارم که در دوران کودکی حتی اگر در آن روز روزه هم نمی گرفتم والدینم مرا از خواب بیدار می کردند و همین دور هم جمع شدند و سحری خوردن و امساک پس از اذان صبح برای من همین یک بازی بود ولی در طول روز هم سعی می کردم تا آن زمانی که می توانستم چیزی نخورم و به اصطلاح روزه کله گنجشکی می گرفتیم .

وی خاطر نشان کرد: با شیوه های خوب باید کودکانمان را با روزه داری آشنا کنیم به طوری که آنها از روزه داری لذت ببرند و حیتی قبل از ماه مبارک رمضان با فضای این ماه پرفضیلت آشنا کنیم تا آنها در این فضا تنفس کنند و احساس کنند که در ماه میهمانی خدا قرار گرفته اند و خداوند میزبان است و آنها میهمان خداند هستند و در آن سنین کودکی می توانند به این موضوعات پی ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار