استاندار اصفهان:

برگزاری نماز عید فطر پس از تایید امام جمعه اصفهان

خبرگزاری پانا : استاندار اصفهان گفت:این آمادگی وجود دارد نماز عید فطر پس از تایید امام جمعه اصفهان در مصلی بزرگ اقامه گردد.

کد مطلب: ۳۶۹۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دكتر رسول زرگرپور در بازدید از پروژه ی مصلی بزرگ امام خمینی (ره) اصفهان گفت: این پروژه ی یكی از ابر پروژه هایی است كه با توجه به ظرفیت مدیریتی استان می توانست در همان سال های ابتدایی آغاز احداث، به اتمام برسد ولی متاسفانه درگیر موضوعات جانبی شد و تا كنون ساخت این پروژه ۲۰ سال به طول انجامیده است.
زرگرپور عدم تكمیل مصلی اصفهان بعد از گذشت ۲۰ سال را باعث شرمندگی مدیریت استان خواند وافزود:در شان مردم اصفهان نیست كه با دارا بودن جایگاه والایی در تقدیم شهدای گرانقدر به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ایثار و فداكاری مردم متدین آن فاقد یك مصلی باشد و مردم در شرایط نامناسبی به اقامه ی نماز بپردازند.
استاندار اصفهان افزود: مدیریت استان از دو سال قبل مسائل و مشكلات این پروژه را به جد ییگیری نمود و تصمیم گرفته شد كه عملیات اجرایی مصلی هرچه سریعتر فعال شود.
رسول زرگرپور به مشكلات اساسی این پروژه اشاره كرد و افزود:‌ خوشبختانه مشكل ایجاد شده در خصوص شخصیت حقوقی مصلی بعد از رایزنی و پیگیری و لطف بزرگان حل شد.
وی دیدگاه ها و جمعبندی های مختلف درخصوص معماری و مهندسی این طرح را از دیگر مشكلات برشمرد وی
وی افزود:‌ در حال حاضر به جمع بندی نهایی در این خصوص دست یافته ایم و كار از حالت دوگانگی خارج شده و دستور كار از جهت مهندسی و معماری كاملا روشن است و تقریبا همه ی كسانی كه نقطه نظرات مختلفی داشتند قانع شده اند.
استاندار اصفهان به مشكلات مالی این پروژه اشاره كرد و افزود: با توجه به اینكه مصلی یك ابر طرح است، تامین منابع مالی آن نیز ۱۰۰ درصد دولتی نخواهدبود و قرار است كه با كمك مردم ساخته شود، برنامه ریزی های مالی آن تا حدودی انجام شده و نگرانی های موجود به لحاظ تامین منابع تاحدودی حل شده است.
مدیر ارشد استان به هدف گذاری های صورت گرفته در این خصوص اشاره كرد و افزود: طبق هدف گذاری كه با ستاد نماز جمعه ی استان صورت گرفت در صورتی كه مكان اقامه ی نماز مصلی مورد تایید حضرت آیت الله طباطبایی نژاد قرار گرفت نماز عید فطر در مصلی اقامه خواهد شد.
وی به تمهیدات صورت گرفته اشاره كرد و افزود: باید قسمت اعظم سقف برای حدود ۳۰ هزار نفر، سرویس های بهداشتی و ورودی ها، تزیین و زیباسازی و ایجاد جایگاه تا عید فطر آماده شود.
استاندار اصفهان تصریح كرد: كارها طبق برنامه ریزی ها پیش می رود و می توان امیدوار بود كه درصورت تایید نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در بازدید نهایی ایشان اولین نماز عید فطر در مصلی اصفهان اقامه شود چرا كه این امر یكی از مطالبات جدی و به حق مردم است.
وی یادآور شد: اقامه ی نماز در مصلی از یك طرف باعث خواهد شد كه مردم باور كنند عملیات اجرایی مصلی به جد در حال پیگیری است و از طرف دیگرحضور مردم نیز باعث خواهد شد مسئولین برای تكمیل این پروژه تلاش بیشتری كنند و همچنین تسهیلاتی برای نمازگزاران ایجاد خواهد شد كه در شرایط مناسب تری به اقامه ی نماز بپردازند.
استاندار اصفهان به افتتاح بخشی از مترو اصفهان طی چند ماه آینده اشاره كرد و افزود: امیدواریم كه امسال ابر طرح های باقی مانده ی بیست ساله ی اصفهان افتتاح شود تا بخشی از شرمندگی مدیریت استان در این خصوص كم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار