بازدید کارشناسان آموزش و پرورش استان مرکزی از طرح خوداتکایی در خمین

خبرگزاری پانا: کارشناسان فنی و حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی از طرح خود اتکایی هنرستان کشاورزی شهید باهنر خمین بازدید کردند.

کد مطلب: ۳۶۸۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، کارشناسان محل اجرای طرح خود اتکایی کشت گلخانه ای محصولات کشاورزی به شیوه هیدرو پونیک را مورد بازدید قرار دادند.
کارشناسان فنی و حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی علاوه بر این بازدید در خصوص هزینه ها و کمیت و کیفیی این طرح تبادل نظر نمودند.
این طرح در زمینی با وسعت بیش از 1000 متر در هنرستان کشاورزی شهید باهنر این شهرستان اجرایی خواهد شد.
همچنین در این بازدید ابراز امیدواری شد که با توجه به تأثیر اجرای طرح مذکور در یادگیری دانش آموزان، اعتبار بیشتری از سوی استان به اجرای آن اختصاص داده شود.
هیدروپونیک در عمل به معنی کاشت گیاهان در آب و محلول غذایی بدون استفاده از خاک می باشد. کشت هیدروپونیک این امکان را به کشاورز می دهد که در زمان کوتاهتر با زحمت کمتر محصولی با راندمان بیشتر را کشت نماید.
علم هیدروپونیک ثابت کرده است که برای رشد گیاهان به خاک احتیاجی نیست اما به عناصری که در خاک موجود است از قبیل مواد معدنی و موادآلی احتیاج است.
هر گیاهی را می توان به صورت هیدروپونیک کشت کرد ولی بعضی از آنها موفقیت بیشتری در این سیستم دارند. کشت هیدروپونیک برای میوه هایی با محصولات مقاوم از قبیل گوجه، خیار، فلفل و گیاهان برگی مثل کاهو و سبزی و گیاهانی که رشد سریعی دارند ایده آل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار