واردات بی رویه و اسکله های غیر مجاز کمر تولید را شکسته است

خبرگزاری پانا:استاندار قزوین گفت:واردات بی رویه و اسکله‌های غیرمجاز کمر تولید را شکسته است.

کد مطلب: ۳۶۸۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،مرتضی روزبه استاندار قزوین " ظهر امروز یکشنبه در همایش تجلیل از صنعتگران که با حضور معاون وزیر صنعت در سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین برگزار شد، اظهار داشت: قزوین استانی صنعتی است که نمی‌توان به حل مشکلات این بخش بی‌تفاوت بود؛ لذا روزهای چهارشنبه را به صنعتگران اختصاص داده‌ایم تا از نزدیک با مشکلات این گروه بیشتر آشنا شویم.
استاندار قزوین بیان کرد: باید رویکرد خود را تغییر دهیم و این کار با شعار ممکن نمی‌شود، بلکه لازم است محور واردات به صادرات تغییر کند که در این راستا دستور کار ما در استان توجه جدی به صادرات است.
روزبه گفت: با تعریف بازار هدف با ابتکار دولت محترم و جلسه با سفرا برای یک جمعیت ۵۰۰ میلیون نفری برای تولیدات خود برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در ۱۵ کشور حضوری پر رنگ داشته باشیم که عراق در این میان از اولویت ویژه برخوردار است.
استاندار یادآورشد: قزوین با ظرفیت‌های خوبی که دارد می‌تواند در تامین مصرف بازار ۵۰ میلیون نفری عراق نقش مهمی ایفا کند که در این راستا راه‌اندازی دفتر اتاق بازرگانی در کربلا کار خوبی است که می‌تواند صادرات را تسهیل کند.
روزبه اظهار داشت: در صادرات باید به یک فهم مشترک برسیم و همه تلاش خود را برای گرفتن بازار به کار گیریم اما در این میان نباید رقیب یکدیگر باشیم، بلکه از این فرصت طلایی باید برای صادرات کالا استفاده کرد.
استاندار قزوین گفت: کمیسیون صادرات استان فعال شده و تلاش می‌کنیم با زیرساخت‌هایی که در گمرک فراهم شده، بتوان خدمات بهتر و بیشتری به تولیدکنندگان ارائه کرد.
استاندار قزوین گفت: اسکله های غیرمجاز و واردات بی رویه کمر تولید را شکسته و باید برای حمایت جدی از تولید و اشتغال عزم جدی و قاطع داشت.
وی یادآورشد: هر چند واردات یک موضوع کشوری است اما در استان تلاش خواهیم کرد فریاد بزنیم و نگذاریم فعالیت اسکله‌های غیرمجاز و واردات بی‌رویه کمر تولید کننده را بشکند.
روزبه تصریح کرد: در تحقیق و توسعه باید گامی جدی برداریم و با داشتن مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه امام خمینی، آزاد اسلامی و پارک‌های علم و فنآوری باید ارتباط صنعت و دانشگاه تقویت شده و از این توانمندی برای افزایش تولید استفاده کنیم.
وی اظهارداشت: دانشگاه می‌تواند مرکز آرندی صنعت شده و با عملیاتی شدن مباحث تحقیقاتی، پژوهشی زمینه پیوند دانشگاه وصنعت محقق شود.
استاندار بیان کرد: رقابت در داخل ممنوع است و در عرصه داخلی نباید بانک و تولید کننده، مصرف و تولید، کارگر و کارفرما با رقابت غیرمنطقی بازار صادراتی را خراب کنند.
روزبه با انتقاد از پرداخت یارانه‌های مستقیم تصریح کرد: در دو سال گذشته در استان بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه به صورت مستقیم به مردم پرداخت شد اما وارد کارهای زیرساختی نشدیم و همه در معرض تهدید هستیم که باید تدبیر کنیم.
وی گفت: در یک موضوع مانند بهداشت و سلامت وقتی هزینه‌ها مدیریت شد، دیدیم چه اتفاق مبارکی رخ داد و همه بهره‌مند شدند که در سایر بخش‌ها هم باید به‌جای پرداخت یارانه مستقیم، کارهای اساسی کنیم.
استاندار قزوین گفت: منطقی نیست کارخانه هایی که در استان مستقر هستند و خدمات می گیرند حساب‌های مالیشان در تهران باشد و سقف اعتباری بانک‌های استان کفاف پرداخت تسهیلات را نداشته باشند؛ لذا انتظار داریم در یک حرکت ابتکاری منابع مالی کارخانه‌ها به قزوین منتقل شود تا بتوانیم مشکلات صنعت را راحت‌تر حل کنیم.
روزبه اظهار داشت: امروز که مشکل بحران آب جدی است، باید همه به فکر حل مشکلات این بخش باشیم زیرا اگر آب شرب دچار بحران شود، حتما صنعت هم متضرر خواهد شد؛ لذا باید با تحقیقات و پژوهش برای حل این وضعیت اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: هنوز به صنایع تبدیلی توجه خاصی نکرده‌ایم، در حالی که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه به همه ظرفیت‌ها و استعدادهای بخش‌های مختلف استان است.
در پایان این مراسم که حجت‌الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، مرتضی روزبه استاندار، داود محمدی، روح الله عباسپور و رجب رحمانی نمایندگان مجلس، قاسمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی، حجت الاسلام صادقی دادستان و جمعی از صنعتگران و تولیدکنندگان نیز حضور داشتند، از ۲۸ واحد صنعتی نمونه که با افزایش تولید، اشتغال، صادرات و شیفت کاری نسبت به افزایش تولید اقدام کردند تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار