نماینده مردم شهرستان بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی :

ضرورت توجه به مشکلات شهر جدید پرند

خبرگزاری پانا:نماینده مردم شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی گفت :شهر جدید پرند از همان ابتدای یکی از دغدغه‌های اصلی ما بود و بارها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و نیز در دیدار با رئیس جمهور و همچنین وزرا ،مهم‌ترین مسائل و مشکلات زیرساختی و چگونگی شکل‌گیری جمعیت ساکن در این شهر را مطرح کردم.

کد مطلب: ۳۶۶۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،ابراهیم نکو با تأکید بر ضرورت برچیده شدن عوارضی دوم اتوبان تهران ،ساوه اظهار کرد: در گذشته بدون کارشناسی و طرح مطالعاتی فاصله بین دو عوارضی از اتوبان تهران ، ساوه لحاظ نشده که همین امر برای مردم شهرستان رباط کریم به‌ویژه شهر جدید پرند امری غیرمنصفانه است که بخواهند در فاصله کمتر از 10 کیلومتر چهار مرحله عوارض پرداخت کنند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افق جمعیتی شهر جدید پرند در آینده نه چندان دور بیان کرد: انتظار می‌رود وزیر دولت تدبیر و امید با در نظر گرفتن افق جمعیتی 1.5 میلیون نفری این شهر به وعده خود جامعه عمل بپوشاند و نسبت به جابه‌جایی عوارضی دوم اتوبان تهران ، ساوه دستور ویژه صادر کند.

نکو به مشکلات مزمن شهر جدید پرند پرداخت و تصریح کرد: شهر جدید پرند از همان ابتدای یکی از دغدغه‌های اصلی ما بود و بارها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و نیز در دیدار با رئیس جمهور و همچنین وزرا مهم‌ترین مسائل و مشکلات زیرساختی و چگونگی شکل‌گیری جمعیت ساکن در این شهر را مطرح کردم.

وی با اشاره به اینکه عمده ساخت و سازهای صورت گرفته در شهر جدید با وجود نظارت از کیفیت و استحکام خوبی برخوردار نیستند، گفت: امروز وجود پروژه‌های نیمه‌کاره مسکن مهر که باید در دولت وقت به متقاضیان تحویل 100 درصدی می‌شد به یک معضل اساسی برای دولت و مجلس مبدل شده است و چاره‌ای جز اتمام و رسیدگی به مشکلات این پروژه‌ها را نداریم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیشتر اوقات هفته شاهد مراجعات مکرر شهروندان ساکن در شهر پرند به دفتر ارتباطات مردمی در این شهر و مجلس هستیم و این امر نشانگر عمق مشکلاتی است که بر سر این شهر سایه افکنده است.

نکو با اظهار تأسف از وجود مشکلات مزمن در این شهر ادامه داد: امروز ساکنان شهر جدید پرند با مشکلات کم‌آبی یا قطعی آب، برق و دست و پنجه نرم می‌کنند و عملاً تاوان بی‌کفایتی برخی مدیران وقت را می‌پردازند.

نماینده مردم شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: معمولاً در این‌گونه شهرک‌سازی‌ها کلیه سرانه‌های عمومی که نیاز اولیه و اساسی جمعیت ساکن را تعریف کرده باشد، باید اعمال می‌شد که این فرآیند در این شهر با عنوان مسکن مهر لحاظ نشده است.

/خبرنگار :فاطمه کرمی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار