امام‌جمعه دره شهر،

نشست های قرآنی فضای جامعه را باطراوت می کند

خبرگزاری پانا:امام‌جمعه دره شهر، گفت: نشست‌های علمی و مجالس قرآنی موجب ایجاد فضای بانشاط و طراوت در جامعه و زمینه‌ساز ترویج فرهنگ قرآنی می‌شود.

کد مطلب: ۳۶۵۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ حجت‌الاسلام مجتبی قنبر بیگی، امام‌جمعه شهرستان دره شهر، در نشست علمی قرآن و عترت در این شهرستان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر توجه خوبی به فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی صورت گرفته است.

وی، بابیان اینکه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در کشور با حضور قاریان برتر سایر کشورهای اسلامی نشان‌دهنده توجه جدی به فعالیت‌های قرآنی در نظام اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی ایران نشأت‌گرفته از قرآن کریم و سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.

امام‌جمعه دره شهر، بابیان اینکه قرآن تأثیرات بسیاری شگرفی در زندگی فردی و اجتماعی افراد جامعه دارد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ترویج فرهنگ قرآنی، تربیت حفاظان قرآن کریم و ایجاد زمینه‌های لازم برای جامعه قرآنی تأکیدات فراوانی داشته‌اند که باید موردتوجه همه به‌ویژه مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قنبر بیگی، یادآور شد: برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی باید هدفمند شود و زیرساخت‌های لازم ازجمله فضاهای قرآنی در سطح شهرستان‌ها برای فعالیت قرآن آموزان فراهم شود.

امام‌جمعه دره شهر، با اشاره به نقش مهم حافظان و تالیان قرآنی در ترویج معارف قرآنی در جامعه، اظهار کرد: باید با ترویج و تبلیغ‌های قرآنی، آموزه‌های این کتاب آسمانی را گسترش داد و جاذبه‌ها و معارف قرآنی را برای اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان تبیین کرد.

حجت‌الاسلام قنبر بیگی، با اشاره به نقش فرهنگ قرآنی در طراوت جامعه، ابراز کرد: برگزاری محافل و نشست‌های علمی در خصوص معارف قرآنی تأثیر به سزایی در جذب جوانان به سمت یادگیری و بهره‌گیری از مضامین و معارف ناب قرآن کریم دارد و موجب می‌شود فضای جامعه یک فضای قرآنی شود.

وی، در پایان خواستار پیگیری مسئولان استانی در راستای رفع کمبود فضای جهت فعالیت‌های قرآنی و تشکیل انجمن قرآن شهرستان دره شهر به‌منظور هدفمند کردن فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در این شهرستان شد.

گفتنی است، نشست علمی قرآن و عترت از سری برنامه‌های جشن رمضان در نقاط مختلف استان ایلام در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار