مستند جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی در شبکه العالم پخش می‌شود

خبرگزاری پانا :معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اعلام کرد: مستند جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی در شبکه العالم پخش می‌شود.

کد مطلب: ۳۶۳۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، مرتضی عربی گفت: به منظور معرفی هر چه بهتر ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان در شبکه‌های برون مرزی از جمله شبکه ماهواره‌ای العالم با هماهنگی دفتر نمایندگی امور خارجه استان تیم فیلمبرداری این شبکه به استان وارد و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مراحل تصویربرداری جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شاخص استان به صورت مستند به همراه معرفی جاذبه آغاز شد.
وی افزود: شبکه العالم که به زبان عربی و برای کشورهای عرب زبان پخش برنامه دارد، با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری در سفری فشرده مرحله تصویربرداری از جاذبه های استان را از تاریخ 26 خرداد آغاز کرد و به مدت یک هفته بیشترجاذبه‌های شاخص استان را تحت پوشش قرار داد.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: با بیان اینکه امور فیلمبرداری این تیم به منظور تهیه مستند جاذبه‌ها در هر شهرستان، براساس قابلیت‌ها و پتانسیل موجود آن انجام شد، افزود: در طول مدت حضور تیم مذکور در استان، شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، درمیان، قاین، فردوس، سرایان، بشرویه، زیرکوه مورد ارزیابی قرار گرفت و نسبت به تهیه سه مستند جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، آداب و رسوم وصنایع دستی بومی اقدام شد و توضیحات کارشناسی معرفی جاذبه‌ها نیز از سوی کارشناسان خبره اداره کل در بحث معرفی جاذبه‌ها و در خلال تصویربرداری ارائه شد.
وی، هدف از معرفی جاذبه‌های استان را تشویق گردشگران خارجی بویژه کشورهای عربی برای عزیمت به استان دانست.
عربی یادآور شد: تیم مذکور برای تهیه مستند سایر جاذبه‌ها بویژه برداشت زرشک و زعفران در مهرماه مجدد به استان سفر خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار