اعطای کرسی داروهای نوترکیب به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

خبرگزاری پانا: در جلسه مشترک رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و رئیس صندوق حمایت ازپژوهشگران و فناوران، زمینه‌های همکاری مشترک در خصوص حمایت از طرح‌های پژوهشی و فناوری بررسی شد.

کد مطلب: ۳۶۳۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در جلسه‌ای که در محل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با حضور دکتر اکبری رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، معاون توسعه فناوری، قائم مقام سازمان در امور بین‌الملل و چندتن از مدیران و همچنین دکتر ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران برگزار شد، گزارشی از محورهای پژوهشی مصوب هیات امنا و طرح‌های پژوهشی در دست انجام سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ارائه شد و آمادگی سازمان جهت سرمایه گذاری مشترک با صندوق در زمینه محورهای پژوهشی سازمان و طرح‌های اولویت دار کشور اعلام شد.

ضرغام، رئیس صندوق حمایت ازپژوهشگران و فناوران، ضمن استقبال از پیشنهاد ارائه شده، اعلام کرد که از طرح‌های گروهی (اجرایی و مالی) حمایت کرده و در صورتی که سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران طرح‌های خود را با همکاری سایر مراکز دولتی و خصوصی و با محوریت سازمان به صندوق ارائه کند، آماده مشارکت در اجرای طرح‌ها هستند.

وی افزود: از تمامی ظرفیتهای داخلی و بین‌المللی باید برای حل مشکلات موجود کشور استفاده کرد. در همین راستا از ارائه طرح‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در زمینه کارآفرینی، آب، سلامت، داروهای نوترکیب، نیروگاه خورشیدی و ریزگردها به صندوق استقبال کرد.

ضرغام همچنین پیشنهاد کرد که کرسی داروهای نوترکیب به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران واگذار شود تا با کمک سایر مراکز به تحقیق در این زمینه پرداخته شود.

موضوع ایجاد و حمایت از مراکز نوآوری از سایر مباحث مطرح شده در این جلسه بود. بنا به گفته دکتر ضرغام، آیین نامه حمایت از مراکز نوآوری به زودی تصویب و ابلاغ خواهد شد و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران می‌تواند یکی از مراکز نوآوری خود را در چارچوب این آیین‌نامه جهت حمایت به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معرفی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار