رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفت و گو با پانا:

استان مرکزی جزء استان های برتر در تولیدات کشاورزی است

خبرگزاری پانا: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه این استان جزء 10 استان اول کشور در تولیدات بخش کشاورزی است، گفت: علی رغم اینکه وسعت استان کمتر از دو درصد وسعت کل کشور است حدود 3 درصد بخش کشاورزی در استان مرکزی است.

کد مطلب: ۳۶۰۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد

علی بابایی در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود: در بحث توانمندی ها و پتانسیل های بخش کشاورزی استان مرکزی جایگاه ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در بحث صادرات تولیدات کشاورزی استان اقدامات خوبی انجام شد ابراز داشت: صادرات این بخش در سال 92 در حدود 9 میلیون دلار بود ولی این میزان در سال 93 با رشد 661 درصدی به 68 میلیون دلار رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه بحث صادرات در اولویت اول جهاد کشاورزی استان است عنوان کرد: رشد صادرات بیانگر توجه جدی به بخش صادرت و تولیدات محصولات با کیفیت است.

بابایی ادامه داد: استان مرکزی در بحث تنوع گل و گیاهان زینتی رتبه اول کشور را داراست و در بحث تولید گل و گیاهان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه این استان رتبه دوم کشور در میزان سطح زیر کشت انار با تولید 126 هزار تن تولید سالانه را دارد، ادامه داد: رتبه اول صادرات ماهیتان زینتی و رتبه دوم در تنوع و تولید انواع ماهیان زینتی مربوط به استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی همچنین اضافه کرد: استان جایگاه ممتازی از نظر تولید پسته ارگانیک و با کیفیت در سطح کشور دارد.

بابایی بیان کرد: علی رغم جمعیت و مساحت کم استان حدود 6.9 درصد گوشت قرمز، 4 درصد شیر، 3.9 درصد تخم مرغ و 2.7 گوشت سفید کشور در استان مرکزی تولید می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار